هیئت‌های مذهبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم شوند
کد خبر: 3776489
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

هیئت‌های مذهبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم شوند

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار زنجان ضمن توصیه به‌منظور تلاش آحاد مردم برای ارتقای اقتدار نظام و حفظ وحدت در آیین‌های گرامیداشت ۹ دی، به بهره‌مندی از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

هیئت‌های مذهبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی امروز، 8 دی‌ماه در نشست صمیمی با هیئت‌های مذهبی استان زنجان اظهار کرد: کشور ما 40 سال است که با دشمن و توطئه‌های آن درگیر است؛ دشمنان که از نیرنگ‌های گوناگون خود بازماندند، راه دیگری در راستای ایجاد مسلمانان قلابی با نام داعش را در پیش گرفتند اما داعش هم دیگر جان ندارد.
وی با اشاره به تهدیدهای نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان بیان کرد: اکنون نیروهای مسلح کشور ما به قدرت‌های پیشرفته نظامی دست یافتند و موشک‌های نقطه‌زن نشان از هوشمندی این نیروها دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی در 40 سال گذشته بوده و برای ما تازگی ندارد، تصریح کرد: مشکل اصلی امروز ما مسائل فرهنگی و اجتماعی است و امروز دانش و فناوری اطلاعات به جایی رسیده که اجازه نگاه به گذشته و حتی به آینده را به ما نمی‌دهد و به سرعت در حال پیشروی است.
این مسئول ضریب نفوذ اینترنت در دنیا را 96 درصد و در کشور ایران 85 درصد برشمرد و گفت: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به کمتر از 12 دقیقه رسیده و دشمن تلاش دارد تا فرصت‌ها و ثروت‌های کشور را بی‌ارزش کند و تهدیدها را به اوج برساند.
حقیقی در مقایسه وقایع سال 96 و 97 خاطرنشان کرد: در سال 96 هر کدام از گروه‌ها از دید خود سخن به میان می‌آوردند اما در سال 97، گروه‌های مختلف متحد شدند و باید توجه داشت که تکلیف آحاد مردم در وضعیت کنونی کشور، ارتقای اقتدار نظام و حفظ وحدت است.
وی خطاب به هیئت‌های مذهبی تأکید کرد: همه مراسم‌های 9 دی باید باشکوه برگزار شود و این مراسم را به افزایش وحدت در مقابل دشمن خبیث تبدیل کند. اعتماد، مشارکت و رضایت سه فاکتور مهم وحدت است.
مقام عالی دولت در استان زنجان به آگاه‌سازی جوانان و نوجوان در مورد موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: در 40 سال گذشته صادرات 57 برابر، سدسازی 30 برابر و راهسازی 6 برابر دوران پیش از انقلاب شده است.
وی با بیان اینکه ریخته شدن خون امام حسین(ع) و یاران باوفایش، کربلا را آباد و نهضت بزرگی در اسلام برجای گذاشت، تصریح کرد: زنجان نیز به دلیل اینکه عاشقان حسینی را در خود جای داده حتما آباد خواهد شد.
حقیقی با اشاره به اینکه زنجان جزو سه استان امن کشور است، بیان کرد: به دلیل نفوذ شبکه‌های اجتماعی تضمینی برای باقی ماندن در این رتبه وجود ندارد. هیئت‌های مذهبی ثروت بزرگی در این استان محسوب می‌شوند که با استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.
انتهای پیام
captcha