رفع آسیب‌های اجتماعی با تلاش مجاهدانه محقق می‌شود
کد خبر: 3776286
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

رفع آسیب‌های اجتماعی با تلاش مجاهدانه محقق می‌شود

گروه اجتماعی - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه اعتیاد رفع این آسیب‌ها را تنها با تلاش مجاهدانه امکان‌پذیر دانست.

رفع آسیب‌های اجتماعی با تلاش مجاهدانه تحقق می‌یابد

محسن کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و عوامل آن در جامعه، گفت: باید به عوامل رشد این آسیب‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: دو مؤلفه مهم برای رشد آسیب‌ها در جامعه وجود دارد و می‌توان گفت اولین بنیان آن محیط خانواده است چرا که شخصیت فرد در خانواده شکل می‌گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: شکل‌گیری شخصیت فرد در خانواده و اجتماع صورت می‌گیرد و نیاز است تا مسئولان با برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب تلاش کنند تا افراد از آسیب دور بمانند.
کرمی تصریح کرد: معتقدیم برای رفع آسیب‌های اجتماعی باید تلاش مجاهدانه انجام شود و در این راستا باید به مهارت‌های تربیتی بپردازیم چراکه زمینه آسیب‌های اجتماعی گسترده شده است.
وی با مهم توصیف کردن فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی افزود: یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است که برای کاهش این آسیب باید در بین خانواده‌ها و سطح مدارس وقت پرورشی برای فرزندان گذاشته شود و خانواده و مدرسه در این بین نقشی بسزا دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: مشاورین مذهبی در مدارس می‌توانند نقش مؤثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد داشته باشند چرا که هم خانواده‌ها و هم مسئولین مدارس از علم و تجربه مشاورین به بهترین نحو ممکن می‌توانند بهره بگیرند.
کرمی افزود: فضای نامناسب عاملی است در افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در بین جوانان که مبارزه با این معضل برنامه‌ریزی ویژه‌ای را می‌طلبد.
انتهای پیام

captcha