خیرخواهی؛ نقطه قوت فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلامی
کد خبر: 3774530
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

خیرخواهی؛ نقطه قوت فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلامی

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خیرخواهی و وقف اموال را از نقاط قوت فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلام دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، اول دی‌ماه در بازدید از پرورشگاه موقوفه زالی، اقدامات انجام‌شده در گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه این مرکز موقوفه را گامی به جلو در ترویج فرهنگ وقف ذکر کرد.
وی افزود: یکی از نقاط قوت فرهنگ ایرانی و آموزه‌های دینی ما، همت افرادی است که بخشی از دارایی و سرمایه خود را برای رفع نیازهای هم‌وطنان اختصاص می‌دهند.
اكبری با بیان اینكه خوشبختانه استان فارس از استان‌هایی است که هم به لحاظ موقوفه و هم به لحاظ خیریه سابقه روشنی دارد، گفت: در بازدید امروز، از آینده‌نگری مرحوم زالی و همچنین امکاناتی که برای خدمت‌گذاری به نیازمندان و تعدادی از دانش‌آموزان یتیم فراهم شده و تلاش‌هایی که در حال صورت گرفتن است لذت بردم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: نیت وقف صورت گرفته توسط مرحوم زالی از جمله نیازهای روز جامعه و قابل تکرار به‌عنوان یک الگو از سوی کسانی است که امکاناتی برای انجام کارهای خیر و انجام وقف دارند.
وی در مورد وظیفه نمایندگان استان فارس برای ارتقای سطح این پرورشگاه گفت: ما می‌توانیم با هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، برخی از مشکلات موجود را رفع کرده و تلاش کنیم تا این فرهنگ به‌عنوان کاری بسیار ضروری تکرار شود.
اکبری افزود: این فرصت در استان فارس و شیراز وجود دارد تا کسانی که توانایی مالی دارند، علاوه بر بازدید از این محل، با الگوبرداری از آن و حتی در جهت تکمیل این مجموعه اقدام کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: به‌ عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، هم به لحاظ قانونی و هم از لحاظ هماهنگی با دستگاه‌های اداری، تلاش خود را در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف در استان فارس به کار خواهیم گرفت.
انتهای پیام

captcha