مواد مخدر؛ سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور
کد خبر: 3759881
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

مواد مخدر؛ سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه باید با مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی آشنا شویم، گفت: مواد مخدر سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور است که با آگاه‌سازی جامعه با مهارت‌های مقابله با اعتیاد و آشنایی با مضرات مواد مخدر می‌توان تا حدود زیادی از افزایش این بلای خانمان‌سوز جلوگیری کرد.

مواد مخدر؛ سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمد حق‌وردیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی صبح امروز، ۷ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر نباید به صورت جزیره‌ای عمل کرد، بیان کرد: این امر مهم نیاز به همت و تلاش بسیاری داشته و باید به صورت هم راستا عمل کرد.
وی با اشاره به اینکه مساله پیشگیری از مهمترین مسائل در امر مبارزه با مواد مخدر است، ادامه داد: اگر بتوانیم در امر پیشگیری درست، دقیق و برنامه‌ریزی شده عمل کنیم، خواهیم توانست در امر درمان و مقابله نیز موفق بوده و هزینه‌های کمتری را متحمل شویم.
حق وردیان بابیان اینکه در بحث پیشگیری باید در سه محور عمل کنیم، خاطرنشان کرد: این امر نخست از خانواده‌ها آغاز می‌شود و پس از آن باید در محیط‌های آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها ادامه داشته باشد و سپس به صورت محلی ادامه یابد.
وی افزود: بهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و برای موفقیت در این امر باید تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها با تعامل با یکدیگر عمل کنند، چرا که اعتیاد و مواد مخدر یکی از ریشه هیا مشکلات در جامعه است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه باید با مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی آشنا شویم، یادآور شد: مواد مخدر سرمنشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که با آگاه سازی جامعه با مهارت‌های مقابله با اعتیاد و آشنایی با مضرات مواد مخدر می‌توان تا حدود زیادی از افزایش این بلای خانمان سوز جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۷ تن و ۵۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش‌ساز در استان کشف شده است، تصریح کرد: از این میزان بیش از یک تن و ۸۶۰ کیلوگرم مربوط به مواد مخدر بوده است.
حق وردیان بااشاره به اینکه ۳۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است، افزود: در این راستا مجموع دستگیر‌شدگان در استان ۱۱ هزار و ۵۲۴ نفر بوده که از این تعدادد ۹ هزار و ۳۱۷ نفر معتاد و هزار و ۹۴۷ نفر توزیع کننده و ۲۶۰ نفر قاچاقچی بوده است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان ۹۶۰ کیلو و ۲۶۲ گرم مواد مخدر کشف و ۲ هزار و ۳۶۰ نفر دستیگیر شدند، اظهار کرد: با اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ۱۷۸ کیلو و ۱۷۱ گرم مواد مخدر کشف و ۲ هزار و ۶۳۴ نفر نیز در استان دستگیر شدند.
انتهای پیام

captcha