اهمیت اربعین در جاودانه نگه‌داشتن نهضت حسینی است
کد خبر: 3759039
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

اهمیت اربعین در جاودانه نگه‌داشتن نهضت حسینی است

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز٬ با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص) و نهضت حسینی برای همیشه جاودانه و پایه‌گذاری شد.

اهمیت اربعین، جاودانه نگه داشتن نهضت حسینی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز پنجم آبان‌ماه در نشست با مبلغان تاثیرگذار که در آستانه اربعین حسینی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی در حوادث گوناگون از قبیل شهادت حسین بن علی(ع) در عاشورا به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل‌های بعد از دستاورد شهادت استفاده زیادی نخواهند برد.
ستوده عنوان کرد: درسی که اربعین به ما می‌دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: حضرت زینب عقیله بنی‌هاشم، خواهر گرامی امام حسین علیه السلام در حادثه کربلا حضور داشت و نقش بسیار ارزنده‌ای در این قیام ایفا کرده است.
ستوده با اشاره به آسیب‌ اجتماعی طلاق یادآور شد: تشکیل زندگی قبل از شناخت کافی و لازم، آرمان‌های موردنظر در زندگی را به چالش برده و علاوه بر ایجاد فاصله، زمینه را برای بروز اختلالات دیگر در زندگی فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: آگاهی از علوم روز از ویژگی‌های دیگر یک مبلغ علوم دینی است به نحوی که به روز بودن باید در عمل او نیز تجلی و مطالب روز را به نحو احسن و مطلوب مطرح کند تا اثرگذار باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه داشتن فکر و اندیشه شاخص برای مبلغ ضروری است، گفت: مبلغ وقتی بر منبر، پشت تریبون و یا مقابل میکروفون رادیو و دوربین تلویزیون قرار می‌گیرد باید شفاف و صریح سخن بگوید و با بیان واضح حق را تایید و باطل را محکوم کند و راه روشنی در فراروی ملت بگشاید.
انتهای پیام

captcha