جامعه‌ با آموزه‌های دینی فاصله گرفته است
کد خبر: 3757435
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

جامعه‌ با آموزه‌های دینی فاصله گرفته است

گروه سیاست و اقتصاد-امام جمعه ابهر گفت: متاسفانه جامعه ما با آموزه‌های دینی فاصله گرفته است.

جامعه‌ با آموزه‌های دینی فاصله گرفته استبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر ظهر امروز شنبه ۲۸ مهرماه در جمع مسئولان ابهر با اشاره به اینکه انسان یک وظیفه نسبت به خود و یک وظیفه نسبت به اجتماع دارد، اظهار کرد: بعضی مواقع گناهی که ما بین خود و خدا انجام می‌دهیم اثرش نیز در جامعه نمود می‌یابد.
وی با مذموم دانستن احتکار از نگاه دین مبین اسلام، اظهار کرد: کسانی که امروز احتکار می‌کنند در نظر خود برای آینده خود ذخیره سازی می‌کنند اما از قیامتی غافل که عرصه پاسخگویی بوده و در آن تمام اعمال و رفتار انسان‌ها محاسبه خواهد شد.
این مسئول با تاکید بر اینکه در قیامت از ریز و درشت اعمال انسان سئوال خواهد شد، اظهار کرد: اگر در این دنیا کم کاری کنیم باید در قیامت جوابگو باشیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیره‌های زیبای زندگی امام حسن مجتبی (ع ) این بود که ایشان وقتی به نماز می‌‌ایستادند بند بند وجودشان می‌لرزید، ادامه داد: نماز ستون دین است و اگر نماز انسان درست باشد بقیه اعمال او نیز درست خواهد شد.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه اخلاق خوش جزو زیبا‌ترین زیبایی‌هایی است که می‌تواند در وجود یک انسان متجلی شود، تصریح کرد: با اخلاق خوش می‌توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم که با بداخلاقی قادر به انجام آن نیستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه ما با معارف دینی فاصله گرفته‌ است، اظهار کرد: تمسک به آموزه‌های دینی راهکار غلبه بر مشکلات و معضلات است.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت موجود کشور مردم و مسئولین با هم دخیل هستند، ادامه داد: هر کس باید به حد خود برای اصلاح وضع موجود تلاش کند.
این مسئول با تاکید بر ضرورت در برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای سیزدهم آبان و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: حضور باشکوه مردم در صحنه موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود.
انتهای پیام 
captcha