توجه به حوزه فرهنگ؛ مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3754226
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

توجه به حوزه فرهنگ؛ مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی - کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مهمترین راه پیشگیری و کاهش معضلات در همه بخش‌ها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی توجه بیشتر به حوزه فرهنگ، اخلاق و معنویات است.

توجه به حوزه فرهنگ؛ مهمترین راه پیشگیری آسیب‌های اجتماعیولی همدم، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، مهمترین راه پیشگیری و کاهش معضلات در همه بخش‌ها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را توجه بیشتر به حوزه فرهنگ، اخلاق و معنویات دانست و افزود: دوری انسان از معارف اسلامی و دین مهمترین عامل بروز رفتار‌های ناشایست اجتماعی است.
وی ستفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره را از دیگر آسیب‌های اجتماعی عنوان و با بیان اینکه این آسیب زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روانی جامعه به حساب می‌آید، تصریح کرد: متأسفانه برخی والدین به دلیل عدم آشنایی با ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی از ارتباط فرزندان خود با چنین شبکه‌هایی بی‌اطلاع هستند.
همدم اثرات جبران ناپذیر برخی شبکه‌های مجازی بر نوجوانان و جوانان را یادآور و خواستار توجه والدین نسبت به فرزندانشان و استفاده از آموزه‌های دینی در این راستا شد.
وی از طلاق، خودکشی، اعتیاد و سرقت به عنوان دیگر آسیب‌هایی که گریبانگیر جامعه شده است نام برد و بیان کرد: باید مسئولان متولی برای کاهش چنین آسیب‌هایی با اجرای برنامه‌ها و همایش‌های فرهنگی مردم را از مخاطرات این آسیب‌ها آگاه کنند.
همدم تأکید کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی، دور شدن از دایره احکام دینی و عدم رعایت اخلاق اسلامی است و در این میان متولیان امر فرهنگ دینی باید با اتحاد و انسجام کار‌ها در پیشبرد اهداف اسلام تلاش نمایند و در سوق دادن مردم به سمت معنویت تلاش کنند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل، نقش روحانیون هجرت و مستقر را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و آسیب‌زدایی دینی مهم ارزیابی کرد وگفت: این اداره با اعزام روحانیون مستقر و هجرت در جهت رصد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در منطقه به تبلیغ چهره به چهره و انجام برنامه و فعالیت‌های فرهنگی در جهت جذب جوانان مستعد اقدام کرده است.
انتهای پیام

captcha