خاطرات تلخ کارآفرین موفق/ آرزوی بزرگی که به حقیقت پیوست
کد خبر: 3753900
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

خاطرات تلخ کارآفرین موفق/ آرزوی بزرگی که به حقیقت پیوست

گروه اجتماعی ـ الهام حاج‌عبدلی، کارآفرین قمی از بلای خانمان‌سوز اعتیاد در زندگی‌اش به عنوان یک خاطره تلخ یاد می‌کند و می‌گوید: اعتیاد دامی بود که همسرم را در خود گرفتار کرد و من هم هر چه تلاش کردم نتوانستم او را به زندگی بازگردانم.

از دست و پنجه نرم‌کردن با اعتیاد تا مادر نمونه‌شدن/ «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»به گزارش ایکنا از قم، الهام حاج‌عبدلی، کارآفرین قمی از بلای خانمان‌سوز اعتیاد در زندگی‌اش به عنوان یک خاطره تلخ یاد می‌کند و می‌گوید: اعتیاد دامی بود که همسرم را در خود گرفتار کرد و من هم هر چه تلاش کردم نتوانستم او را به زندگی بازگردانم.
وی ادامه می‌دهد: وقتی دیدم با همه تلاش هایم همسرم نمی‌خواهد اعتیاد را کنار بگذارد، با همه نداری‌هایم، از مادیات زندگی گذشتم و حضانت سه فرزندم را که در آن زمان خردسال بودند به عهده گرفتم تا بتوانم آن‌ها را به طور شایسته تربیت کنم.
خانم حاج‌عبدلی از روز‌هایی که با کارگری در آرایشگاه‌های زنانه شروع کرده بود یاد کرد و گفت: کار سختی داشتم و حقوق این کار نه تنها زندگی من و فرزندانم را تأمین نمی‌کرد بلکه از هدفم که تربیت خوب آن‌ها بود دور شده بودم.
وی با بیان اینکه تصمیم گرفتم در جایی کار کنم که حقوق بیشتری داشته باشد گفت: در یک کارگاه تولیدی پوشاک مشغول به کار شدم تا هم مخارج زندگی‌ام تامین شود و هم هنر خیاطی را یاد بگیرم.
این کارآفرین موفق از امیدواری‌اش به آینده و آرزو‌های بزرگ خود برای داشتن یک کارگاه پوشاک خبر داد و گفت: زمانی که در کارگاه تولیدی پوشاک کار می‌کردم، یکی از مشتری‌ها مرا با کمیته امداد آشنا کرد و گفت: برای رسیدن به آرزویت وداشتن یک کارگاه تولیدی می‌توانی از کمیته امداد وام بگیری و مستقل کار کنی!
وی مراجعه به کمیته امداد و گذراندن دوره‌های مشاوره شغلی را شروع راه موفقیت خود عنوان کرد و گفت: با ۳۰ میلیون تومان وامی که در سال ۹۳ از کمیته امداد دریافت کردم توانستم تجهیزات لازم مانند چرخ‌های صنعتی، پارچه و مواد اولیه مورد نیاز را خریداری و کارم را با ۸ نفر کارگر در یک کارگاه اجاره‌ای ۸۰ متری شروع کنم.
خانم حاج عبدلی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای وی کار می‌کنند اظهار کرد: کمترین حقوقی که به کارگرهایم می‌دهم یک میلیون تومان است و ماهانه حدود پنج میلیون تومان هم درآمد خالص خودم است.
وی افزود: کارگاهی که با ۳۰ میلیون تومان راه‌اندازی کردم، هم‌اکنون بیش از یکصد میلیون تومان تجهیزات دارد و ارزش مواد اولیه و محصولات تولید شده موجود در انبار هم بیش از ۵۰ میلیون تومان است.
خانم حاج‌عبدلی از اینکه امسال از طرف کمیته امداد به عنوان مادر نمونه استان شناخته و به استانداری معرفی شده است ابراز خوشحالی کرد و گفت: تصمیم اصلی من بعد از جدایی تربیت شایسته فرزندانم بود که به لطف خداوند متعال، فرزندانم هم اکنون نه تنها در زمینه تحصیلی بلکه در رشته‌های ورزشی فوتبال و کاراته هم موفق به کسب مدال در سطح استان شده‌اند و خداوند را شکر می‌کنم که با وجود شرایط کاری سخت و کمبود‌های معیشتی و رفاهی، توانسته‌ام فرزندانی صالح و موفق وارد جامعه کنم.

captcha