فرهنگ عمل به آموزه‌های قرآن را رواج دهیم
کد خبر: 3751999
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

فرهنگ عمل به آموزه‌های قرآن را رواج دهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام جمعه بخشایش اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید بیشتر فرهنگ عمل به آموزه‌های قرآن را رواج دهیم که این عامل موجب کاهش انحرافات اجتماعی خواهد شد.

 ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه موجب کاهش انحرافات اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید بیشتر فرهنگ عمل به آموزه‌های قرآن را رواج دهیم که این عامل موجب کاهش انحرافات اجتماعی خواهد شد.
وی از پیامد نزدیکی انسان به قرآن گفت و افزود: انسان هر چقدر به قرآن نزدیک‌تَر شود به نظام الهی نزدیک‌ترشده و آموزه‌های قرآنی ترویج می‌یابد.
امام جمعه بخشایش با استناد به آیه یک سوره انعام خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: «ستایش براى خداوندى است که آسمان‌ها و زمین را آفرید، و ظلمت‌ها و نور را پدید آورد».
حجت‌الاسلام غفاری ضمن بازگو نمودن جامعه پرداز بودن قرآن ادامه داد: قرآن هم جامعه‌پرداز و هم انسان‌ساز است و برای فرد فرد جامعه و نظام اجتماعی فرمان دارد.
وی یادآور شد: امروز ماهیت انقلاب ما در مسابقات قرآنی، حفظ قرائت و ترتیل خود را نشان می‌دهد و باید به مفاهیم قرآن و عمل به قرآن توجه جدی داشته باشیم.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: هر که آن را پیش روی خود قرار دهد، او را به سوی بهشت راهنمایی کند و هر که پشت سر خود قرارش دهد، او را به دوزخ کشاند.
حجت‌الاسلام غفاری گسترش فرهنگ قرآنی را تنها راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و تاکید کرد: امروزه هیچ‌ راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی جز گسترش فرهنگی قرآنی نیست همانطور که هیچ راهی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، محکم‌ کردن زندگی و جلوگیری از طلاق‌ها و برطرف کردن سایر مشکلات جز پناه به قرآن نیست.

انتهای پیام

captcha