خیران در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها ورود کنند
کد خبر: 3751919
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

خیران در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها ورود کنند

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه بجنورد گفت: باید فرهنگ‌سازی‌های لازم از سوی رسانه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها از سوی خیران صورت گیرد.

خیرین در حوزه کاهش آسیب اجتماعی در دانشگاه‌ها ورود کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، احمد محقر، رئیس دانشگاه بجنورد امروز، نهم مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر خیران در مباحث مربوط به سلامت، مدرسه‌سازی و یا عزاداری اهل بیت(ع) بسیار چشمگیر فعالیت می‌کنند که باید فرهنگ‌سازی شود تا در کنار این موارد به کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها هم ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: همه افراد در برابر یکدیگر مسئولیت دارند در این راستا می‌توان از ظرفیت خیران در بحث اطعام فرهنگی در دانشگاه‌ها هم بهره‌مند شد.
وی با ذکر اینکه درحال حاضر کمبود خوابگاه از مهمترین دغدغه‌های آموزش عالی در استان است، خاطرنشان کرد: طی سال تحصیلی جدید با افزایش ظرفیت اسمی خوابگاه‌های ملکی در مجموع یک هزار و 38 نفر در خوابگاه های دانشگاه بجنورد اسکان داده شده‌اند.
محقر با اشاره به اینکه طی امسال نظارت‌های بسیار جدی بر خوابگاه‌های غیردولتی و خودگردان انجام شده است، گفت: هم اکنون یک هزارو 64 دانشجو نیز در سراهای دانشجویی غیردولتی و بخش خصوصی اسکان یافته و 800 نفر نیز در منازل استیجاری سکونت دارند.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی که در منازل استیجاری دانشجویان را تهدید می‌کند، افزود: در این حوزه نگرانی‌های خاصی وجود دارد در این راستا خواهان این هستیم تا خیرین هم در مباحث و ساختارهای فیزیکی و هم در بخش ساختار انسانی به لحاظ کاهش آسیب های اجتماعی ورودکنند.
محقر با بیان اینکه از سیاست ایجاد خوابگاه توسط بخش خصوصی خیلی نتیجه مطلوبی نگرفته‌ایم، یادآورشد: در این راستا نیازمند جلب مشارکت خیرین هستیم تا دغدغه و کمبود های این حوزه با ظرفیت آنان مرتفع شود زیرا با این اعتبارات قطره چکانی طی سال های گذشته خیلی اتفاق بزرگی رخ نداده است.
وی با بیان اینکه خیرین می توانند در بحث تحصیل دانشجویان نیزورود کنند تا یک دانشجو بتواند در قالب بورسیه از سوی آنان به تحصیل ادامه بدهد، عنوان کرد: هم اکنون داریم دانشجویانی که هزینه حتی تهیه یک بلیط رفت و برگشت برای دیدن خانواده را در طول ترم تحصیلی نداشته و در تعطیلات نوروز نیز به اجبار به شهر خود باز می گردند.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق خیریه مژده باران در دانشگاه بجنورد، افزود: کارکنان، اعضای هیات علمی و همکاران دانشگاهی مبلغی از حقوق ماهیانه خود را به این صندوق اختصاص می دهند تا در قالب وام‌های ضروری به دانشجویان نیازمند کمک شود.
محقر با ذکر اینکه خوابگاه بنیاد 15 خرداد نیزبه احتمال فراوان طی مهرماه سال آینده در دانشگاه بجنورد با ظرفیت اسمی بیش از 300 دانشجو به بهره برداری برسد، عنوان کرد: امسال شهریه خوابگاه های غیردولتی و خصوصی نیز 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه محیط خوابگاه نیزهمانند محیط دانشگاه دارای قوانین خاص خودش است، افزود: مشاورین دانشگاه ها به صورت دوره ای در خوابگاه ها حاضر شده و به مشکلات دانشجویان به صورت کاملا دوستانه ورود پیدا کرده و در راستای رفع آن تلاش می کنند اما در عین حال اگر مشکلی نیز در خوابگاه رخ بدهد همانند دانشگاه با دانشجو برخورد انضباطی صورت می گیرد.
وی با اشاره به فعالیت 165 عضو هیات علمی در دانشگاه بجنورد، افزود: امسال سه رشته مدیریت ورزشی،نرم افزارو برق مخابرات به رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه افزوده شده و درحال حاضر دانشگاه بجنورد دارای 22 رشته کارشناسی ارشد و 27 رشته کارشناسی است.
انتهای پیام.

captcha