حمایت قضایی از دختران آسیب‌دیده ضروری است
کد خبر: 3744418
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

حمایت قضایی از دختران آسیب‌دیده ضروری است

گروه اجتماعی- مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: دختران در معرض آسیب یا آسیب‌دیده علاوه بر حمایت‌های مددکاری و مشاوره‌ای در بسیاری از موارد نیازمند خدمات و ورود دستگاه قضا برای حل اساسی مشکلات خود هستند.

 حمایت قضایی از دختران آسیب‌دیده ضروری است

به گزارش ایکنا از قزوین، معصومه مرادیان ظهر امروز 14 شهریور در مراسم افتتاح نخستین مرکز حمایت‌های روانی و اجتماعی دختران و خانواده که با حمایت بهزیستی قزوین ایجادشده، تأکید کرد: خلأ وجود چنین مرکزی به‌منظور حمایت از دختران در معرض آسیب از گذشته‌های دور در قزوین به‌شدت احساس می‌شد که راه‌اندازی آن بارقه امیدی در دل دختران جوان قزوین ایجاد کرد.
به گفته وی، امروزه بسیاری از دختران جامعه در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار داشته و خشونت‌های خانوادگی به‌طور تقریبی در برخی مناطق خاص و آسیب خیز نهادینه‌شده به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد جامعه با آن به‌صورت موضوعی عادی برخورد می‌کنند.
مرادیان در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم این مرکز در کنار مددکاری و مددرسانی به دختران در معرض خشونت و آسیب، آموزش آن‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهد، عنوان کرد: برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر و بهتر چنین مراکزی باید بستر مناسب هم برای شناساندن آن به جامعه و هم توجه سیاستمداران و سیاست‌گذاران استان به شناساندن آن فراهم شود تا این مراکز به‌عنوان نقاط مهم حمایت از دختران تلقی شود.
این مسئول یادآور شد: درعین‌حال حمایت‌های قضایی هم باید از دختران این نوع مراکز صورت گیرد زیرا تنها مراجعه، طرح آسیب و مشاوره و نیز بازگرداندن دختران به محل خانواده بدون حل مشکلات اصلی، فایده‌ای نخواهد داشت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: همکاری با آموزش‌وپرورش نیز زمینه قوی و مفیدی در شناساندن این‌گونه مراکز به شمار می‌رود زیرا بسیاری از دانش آموزان دختر را داریم که دچار خشونت در خانواده هستند و باید موردحمایت قرار گیرند.
وی اضافه کرد: تغییر و تحول اساسی در نگاه به دختران تاکنون اتفاق نیفتاده و کارهای انجام‌شده هم عمقی و اساسی نبوده و امیدواریم این مرکز در تجمیع اهداف و خدمات به دختران آسیب‌دیده موفق عمل کند.
مرادیان همچنین خواستار ایجاد مراکز مشابهی ویژه زنان و کودکان در معرض آسیب و همکاری تنگاتنگ این سه حوزه شد و خاطرنشان کرد: در کنار این خدمت، تأسیس مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز بسیار موفق عمل کرده و در موارد مختلف ازجمله مسئله اخیر در خصوص جلوگیری از ازدواج دختر 9 ساله دریکی از نقاط قزوین نشان داد تا چه حد در حل مسائل دختران موفق است.

انتهای پیام

captcha