افتتاح ۱۳۲۳ پروژه طی هفته دولت در فارس/ بخشی از گرانی‌ها به کارکرد‌های فرهنگی بر می‌گردد
کد خبر: 3740128
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
تبادار خبر داد:

افتتاح ۱۳۲۳ پروژه طی هفته دولت در فارس/ بخشی از گرانی‌ها به کارکرد‌های فرهنگی بر می‌گردد

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس از افتتاح یک هزار و ۳۲۳ پروژه با اعتبار دو هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان طی هفته دولت در این استان خبر داد.

افتتاح 1323 پروژه طی هفته دولت در فارس/ بخشی از گرانی‌ها به كاركردهای فرهنگی بر می‌گردد

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس عصر دیروز، ٢٨ مرداد در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دولت پرداخت و گفت: یک‌هزار و 323 پروژه در هفته دولت در فارس به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل آب شرب شهری و روستاها با ٥٢ پروژه، راه و بزرگراه با ١٤ پروژه، مسكن شهری و روستایی با ١٥٦ پروژه، طرح‌های تولیدی، اشتغالزایی و گردشگری با ١٦٩ پروژه، امور ورزشی با ٤٤ پروژه، امور آموزشی، فرهنگی و رفاهی، امور بهداشت و درمان، امور برق، نیروگاهها، عمران روستایی، امور خدماتی و ...است.
تبادار با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از 11 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های زیرساختی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این میزان اعتبار مربوط به طرح‌هایی است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و توجه به ظرفیت‌های زیرساختی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در آنها لحاظ شده است.
استاندار فارس، وجه تمایز برنامه‌های امسال استان فارس در هفته دولت نسبت به سال‌های گذشته را نشست‌های مردمی اعلام كرد و افزود: تلاش خواهیم كرد در این هفته با مردم به گفت‌وگو بنشینیم.
وی در پاسخ به چرایی عدم تعیین تكلیف مدیریت اداره‌كل آموزش و پرورش فارس نیز بیان كرد: گله‌مندی‌هایمان را در این باره به مسئولان كشوری گوشزد كرده‌ایم كه استان فارس از استان‌های مهم كشور با ٥٩ منطقه آموزشی است اما هنوز تکلیف اداره‌کل آن روشن نشده است.
استاندار فارس ادامه داد: از ابتدا مخالف حكم سرپرستی در آموزش و پرورش بودم و از وزیر نیز خواستم كه از این تصمیم صرف نظر كند.هر روز خبرهایی از حسن و حسین‌هایی كه برای گزینش مصاحبه داده‌اند به گوش می ‌سد و این مهم نگرانی ما را برای تصمیم‌گیری مدیریت آموزش و پرورش تشدید كرده است.
تبادار با تصریح بر اینكه اعلام كردم كه پذیرای تصدی هر فردی که توسط وزارتخانه معرفی شود هستم، گفت: اعلام شده كه طی یكی دو روز آینده تكلیف این اداره‌كل مشخص و مدیر مربوطه معارفه می‌شود.
وی همچنین در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران به كلنگ‌زنی اتصال آب از خلیج فارس به منطقه صنعتی و انرژی‌بر لامرد اشاره كرد و گفت: پس از سیر طولانی، بالاخره این طرح در هفته دولت كلنگ‌زنی خواهد شد.
استاندار فارس افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان را یكی از ضرورت‌های مهم استان فارس دانست و تاكید كرد: تا تمام قطعات این پروژه تامین نشود، هیچ بهره‌برداری انجام نخواهد شد.
تبادار با اشاره رتبه نخست فارس در تصادفات جاده‌ای، گفت: برای کاهش تصادفات جاده‌ای ساخت 500 کیلومتر بزرگ‌راه با اعتبار بالغ یر یک هزار میلیارد تومان در دستور‌کار قرار گرفته است.
وی، همچنین اتصال فارس به كانون بار از طریق خطوط ریلی را از دیگر محورهای سخنان خود قرار داد و گفت: زمانی ریل جایگاه اثرگذاری دارد كه به كانون ریل وصل شود در حالی‌كه امروز حتی توان جمع‌آوری بارهای موجود هم وجود ندارد.لذا لزوم توجه به این موضوع به جد در دستور کار قرار دارد.
استاندار فارس به تهیه و تدوین سند راهبردی استان در پهنه آب متشکل از کشاورزی، صنعت، آب شرب و ... اشاره در این خصوص نیز بیان کرد: برحسب این سند شاهد کاهش 70 درصدی کشت برنج در استان هستیم.
تبادار همچنین به مسئله گرانی‌ها اشاره و با بیان اینکه بخشی از گرانی و احتکار به کارکردهای فرهنگی بر می‌گردد، گفت: اگر خودمان به هم رحم نکنیم خدا نیز به ما رحم نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه همه دولت‌ها خدماتی داشته‌اند و همگی برای توسعه نظام خدمت کرده‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در جامعه عنوان می‌شود موضوع اشتغال است که ضرورت اصلی امروز جامعه ما است. در این دولت نرخ بیکاری استان فارس از 16.5 درصد به 9.9 درصد کاهش یافته و این در حالی است که میانگین آمار بیکاری در کشور 12.1 درصد است.
استاندار فارس با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سال 92 نزدیک به 37.2 درصد بوده که این آمار امسال به 41 درصد رسیده است و در سال 92 رتبه استان فارس در فضای کسب و کار در کشور 19 بوده اما امسال به رتبه دوم ارتقا یافته‌ایم، گفت: سال گذشته در حوزه جذب سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری ما 555 میلیون دلار بود اما به یک میلیارد و 8 میلیون دلار رسیدیم.
تبادار با بیان اینکه از 335 واحدی که مشکلاتشان در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد مشکلات 198 واحد‌ کاملا برطرف شد، اظهار کرد: در کارگروه رفع موانع تولید 109 جلسه برگزار شده و بیش از 526 مصوبه داشته است که از طریق برگزاری این جلسات هزار و 164 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار پرداخت شده است.
وی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی دولتی هم اشاره و با بیان اینکه مشتاقانه از این قانون استقبال می‌کنم، گفت: اطلاع دقیقی از تعداد مدیران بازنشسته در استان ندارم اما در عین حال از زمان حضور در این استان تاکنون تلاش کردم تا از نیروهای جوان استفاده کنم و همچنین دستور داده‌ام تا از نیروهای جوان صفرکیلومتر به عنوان بخشدار استفاده شود.
استاندار فارس از حوزه گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ فارس یاد کرد و افزود: سال گذشته پس از هشت سال نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در استان فارس گشایش یافت که اگرچه حواشی جانبی هم داشت اما در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا در حد اعلی برپا شود.
انتهای پیام

captcha