مهارت‌های زندگی عامل اساسی ازدواج موفق است
کد خبر: 3736435
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

مهارت‌های زندگی عامل اساسی ازدواج موفق است

گروه اجتماعی- دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه گفت: مهارت‌های زندگی و فراگیری آن عامل اساسی برای ازدواج است.

مهارت‌های زندگی عامل اساسی ازدواج موفق است

افسانه تیرانداز، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: جامعه‌ بنیان گرفته از ارزش‌های اسلامی آموزه‌های قرآنی و تعالیم اهل‌بیت(ع) در آن اثر یافته است و جامعه ما چنین جامعه‌ای است.
وی با تأکید بر فراگیری مهارت‌های زندگی، افزود: امروز علم روانشناسی نیز راه‌کار و شیوه‌های بهتر زیستن به ما معرفی و ارائه می‌کند که در قالب مهارت‌های زندگی تعریف شده است.
تیرانداز اظهار کرد: برای دست‌یابی به یک زندگی سالم و پایدار باید اصول و قواعدی را رعایت کنیم که این اصول در دین اسلام در قالب مهارت‌های زندگی ارائه شده است.
دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه تصریح کرد: ملاک‌های ازدواج در اسلام بر محور ایمان و تقوا بنیان نهاده شده است.
وی گفت: در سایه ایمان و تقوا روابط عمیق بین زوجین ایجاد می‌شود و در فضای چنین خانواده‌ای زمینه پرورش صحیح فرزندان فراهم است.
تیرانداز اظهار کرد: زندگی مشترک افقی روشن و جلوه‌گاهی برای تولد دوباره است مشروط بر آن که نکات ضروری این اشتراک یعنی توانایی‌ها و مهارت‌های خاص و سازنده در تفکر و بینش و عملکرد انسان دیده شود.
دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه تصریح کرد: مهارت‌ها و توانایی‌های انسان است که در وقت لازم به یاری او می‌آید تا مشکلات، اختلافات و نقاط قوت و ضعف و کاستی‌های مشترکش برطرف شود.
وی گفت: عدم توانایی‌ و مهارت‌های لازم از سوی زوجین به طور مسلم موجب رنجش و تلخکامی در زندگی خواهد شد.
تیرانداز اظهار کرد: بقا و تداوم و شیرینی زندگی مشترک در گرو توانایی‌ها و مهارت‌هایی خاص است و در حقیقت تضمین کننده قابل اطمینان برای خوشبختی زوجین بحساب می‌آید.
دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی برای ایجاد و برقراری یک زندگی ایده‌آل در سایه ایمان و تقوا و روابط عاطفی بین زوجین ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

captcha