نخستین قطار گردشگری در غرب کشور به همدان می‌آید
کد خبر: 3711503
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

نخستین قطار گردشگری در غرب کشور به همدان می‌آید

گروه فرهنگی- مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: همزمان با جشنواره پویانمایی نخستین قطار گردشگری با 320 مسافر امروز (15 اردیبهشت) به همدان می‌آید.

به گزارش ایکنا از همدان، فرهاد فرزانه، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: قطار گردشگری با ۳۲۰ مسافر همراه با هنرمندان و عروسک‌های نمایشی رأس ساعت ۱۲:۳۰ با استفاده از ظرفیت راه‌آهن برای شرکت در جشنواره پویانمایی به همدان وارد می‌شوند.
وی تاکید کرد: این قطار گردشگری مورد استقبال برگزار کنندگان جشنواره پویانمایی قرار می گیرد و در این قطار، هنرمندان کشوری و شرکت‌کنندگان در جشنواره پویانمایی حضور دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: درست است که راه‌آهن همدان مشکلاتی هم داشته ولی اگر ما می‌خواستیم بعد از رفع تمامی مشکلات قطار به همدان بیاید بهره‌مندی مردم شریف استان دیرتر انجام می‌شد به همین خاطر استان تصمیم گرفت در حین استفاده همشهریان از این موهبت نسبت به رفع تنگناها اقدام شود و خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار نفر از همشهریان از قطار استقبال نمودند.
فرزانه گفت: اتصال ملایر به راه آهن غرب کشور که از سال 1380 آغاز و یک دهه به طول انجامید، در نهایت به طول 90 کیلومتر از سمنگان اراک اجرا شد و این شهرستان را به خطوط ریلی کشور متصل و تحولی چشمگیر در حوزه توسعه ریلی و تردد مسافر و بار در این منطقه از جنوب استان همدان ایجاد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: کاهش میزان بار ترافیکی، افزایش جابجایی بار و مسافر، رونق صنعت، اقتصاد، صادرات و رشد صنعت گردشگری از دستاوردهای تکمیل خط آهن این استان ارزیابی شده است که با اضافه شدن ظرفیت قطارهای گردشگری، این روند شتاب روز افزون می گیرد و بی شک تاثیر بسزایی در میزبانی همدان در برگزاری دو رویداد بزرگ بین المللی در سال 2018 (انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و میزبانی اجلاس جهانی گردشگری) می تواند داشته باشد.
منبع: شبستان
انتهای پیام

captcha