نقطه شروع بسیاری از فعالیت‌های قرآنی درست و منطقی نیست/ متولی امور قرآن در استان کار جهادی انجام دهد
کد خبر: 3710804
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

نقطه شروع بسیاری از فعالیت‌های قرآنی درست و منطقی نیست/ متولی امور قرآن در استان کار جهادی انجام دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی- قاری بین‌المللی با بیان اینکه نقطه شروع بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور درست و منطقی نیست عنوان کرد: فرهنگ قرآن ابتدا باید با قرائت و خوانش ساده این کتاب شریف در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایکنا از همدان، مهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم در نشست هم اندیشی فعالان قرآنی که به همت خبرگزاری ایکنا و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: در این عصر و زمان باید همه به صورت جهادی در حوزه قرآن فعال باشند.
وی با بیان اینکه پس از گذشت 40 سال از انقلاب، کارشناسی دقیقی در مسائل قرآن وجود ندارد افزود: متأسفانه متولی و دستگاه واحدی در حوزه قرآن در سطح کشور وجود ندارد، اما در سطح استان، امام جمعه به عنوان مسئول ارشد فعالیت‌های قرآنی می‌تواند باعث انسجام و هماهنگی هر چه بیشتر برنامه‌های قرآنی شود.
این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه عدم حضور دستگاه متولی در حوزه قرآن باعث هدر رفت انرژی و بیراهه رفتن فعالیت‌های قرآنی خواهد شد گفت: امام جمعه با تقسیم وظایف در حوزه قرآن، می‌تواند با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، آحاد مردم به ویژه قرآنیان موجب رشد فعالیت‌های قرآنی در استان شود.
ساعد با بیان اینکه نقاط شروع بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور درست و منطقی نیست ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری فرهنگ قرآن ابتدا باید با قرائت و خوانش ساده این کتاب شریف در جامعه نهادینه شود.
این قاری بین‌المللی قرآن ادامه داد: قرائت ساده قرآن در ابتدای امر، مقدمه‌ای خواهد بود جهت انس بیشتر به قرآن و سپس تدبر و عمل به آموزه‌های این مصحف شریف، لذا هرفرد یا سازمانی در حیطه کاری خود باید این نقطه شروع را پیدا کرده و به آن به جد بپردازد.

لازمه گسترش فرهنگ قرآنی حمایت از قرآنیان است
وی ضمن ابراز رضایت از طرح قرآنی «سفیران نور» عنوان کرد: این طرح که در ماه مبارک رمضان سال گذشته با حضور کاروان قرآنی در مناطق محروم و دوردست کشور انجام شد باعث انس و آشنایی بسیاری از مردم حتی برادران و خواهران اهل سنت با این کتاب آسمانی شد.
این فعال قرآنی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی نباید تنها مختص دانشگاه‌ها باشد گفت: هر فرد قرآنی می‌تواند با استعداد و توان خود در امر ترویج معارف قرآن در جامعه موثر واقع شود، این نکته را نباید فراموش کرد که آموزش قرآن در مدارس باعث حضور دانشجویانی قرآنی در آینده در دانشگاه‌ها خواهد بود.
ساعد با بیان اینکه متخصص امور قرآنی در مدارس کشور بندرت دیده می‌شود عنوان کرد: باید کار‌ها به دست قرآنیان سپرده شود و مادامی که از آنها حمایتی صورت نگیرد فرهنگ قرآنی نیز در کشور گسترش نخواهد یافت.
این قاری قرآن عنوان کرد: متولی امور قرآن در استان باید کار جهادی انجام دهد سپس جلسات تخصصی برگزار کرده و در ادامه آرا و نظرات را جمع بندی کند در نهایت مجموعه آرا، به صورت بخش نامه در اختیار دستگاه‌ها جهت اجرا قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha