نیاز دانشگاه، انجام امور قرآنی با مدیریت فرد ثابت است نه یک دانشجو
کد خبر: 3710782
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

نیاز دانشگاه، انجام امور قرآنی با مدیریت فرد ثابت است نه یک دانشجو

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: برای اهتمام به امور قرآنی، یکسان‌سازی و انسجام برنامه‌ها باید فرد مشخصی از سوی دانشگاه‌ها مشخص شود.

به گزارش ایکنا از همدان، علی طاهری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در نشست هم اندیشی فعالان قرآنی که به همت خبرگزاری ایکنا و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود این همه گستردگی فعالیت‌های قرآنی باید به گونه‌ای عمل شود که معارف قرآن در بطن زندگی مردم مشاهده شود.
وی ادامه داد: متأسفانه قرآن کریم منحصر به برگزاری جلسات شده است این درحالی است که هدف غایی و متعالی باید قرآنی شدن جامعه باشد و آثار آیات قرآن در زندگی مردم مشاهده شود.
مرتضی لاله چینی، مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه امور قرآنی اهتمام بسیار دارد به گونه‌ای که یک کارمند به صورت جداگانه برای این فعالیت اختصاص داده شده است که در دانشگاه‌های دیگر این امر مشاهده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات در دانشگاه‌ها همین امر است، ابراز کرد: برای اهتمام به امور قرآنی، یکسان‌سازی و انسجام برنامه‌ها باید فرد مشخصی از سوی دانشگاه‌ها مشخص شود نه اینکه به دانشجویی که چند ترم بیشتر در دانشگاه حضور ندارد، مسئولیت این امر واگذار شود.
لاله چینی اذعان کرد: در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شخص ثابت جهت هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حضور دارد و در چارت سازمانی آن این فرد دیده شده است.

دانشگاه در بخش هنر و ادبیات دینی ورود جدی داشته باشند
وی اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی مشخص شود و برنامه مدونی برای فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های استان همدان به صورت منسجم در شورای قرآن دانشگاهیان همدان تعیین شود و همه دانشگاه‌ها در این جهت حرکت کنند و این نشست‌ها و جلسات دارای خروجی مناسب باشد.
مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در این دانشگاه پرداخت و گفت: مسابقات قرآن در دانشگاه که قریب 23 سال در بخش‌ای کتبی، شفاهی و هنری و ادبی برگزار می‌شود که در سال گذشته حدود 1200 نفر در بخش کتبی شرکت کردند.
وی ادامه داد: در بخش شفاهی 300 نفر و بخش هنر و ادبیات دینی در 21رشته انیمیشن، معرق، منبت، نمایشنامه، فیلم‌نامه و غیره شرکت کردند.
لاله چینی تأکید کرد:بخش هنر و ادبیات دینی نوترین اقدام در فعالیت‌های قرآنی است که دانشگاه‌ها باید به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند قرآن به صورت مثالی ارائه می‌شود.
وی افزود: باید توجه کرد که همه دانشجویان دارای این ظرفیت نیستند که قاری یا حافظ قرآن کریم شوند اما می‌توانند استعدادهای هنری خود را به سمت قرآن سوق دهند لذا باید در دانشگاه فضا باز شود و با هر ترفندی دانشجویان را جذب این حوزه کنیم.
وی با تأکیدبر اینکه مسئولین دانشگاهی باید دلسوز جوانان باشند، بیان کرد: قریب 5سال است که برنامه تربیت حفظ قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی همدان به صورت اهدای مبلغ 300 هزارتومان به ازای حفظ هر جزء از قران کریم برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha