دانشگاه رهبریت فعالیت‌های قرآنی در پایان‌نامه‌ها را به عهده بگیرد
کد خبر: 3710766
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

دانشگاه رهبریت فعالیت‌های قرآنی در پایان‌نامه‌ها را به عهده بگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- دانشگاه رهبریت فعالیت‍های قرآنی به ویژه در حوزه پایان نامه و پژوهش را به عهده بگیرد چراکه باید پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی با محوریت قرآن و موضوعات قرآنی به سمتی حرکت کنند که برای جامعه و زندگی عموم مردم راهگشا باشد.

به گزارش ایکنا از همدان، جوادصدیق، مدیر بنیاد قرآن در نشست هم اندیشی فعالان قرآنی که به همت خبرگزاری ایکنا و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، با گلایه از اینکه به دلیل عدم حضور اعضای شورای قرآن استان همدان تعدد جلسات کاهش یافته است، اذعان کرد: دانشگاه باید رهبریت فعالیت‍های قرآنی به ویژه در حوزه پایان نامه و پژوهش را به عهده بگیرد چراکه باید پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی با محوریت قرآن و موضوعات قرآنی به سمتی حرکت کنند که برای جامعه و زندگی عموم مردم راهگشا باشد.
وی خاطرنشان کرد: به گونه‌ای عمل شود که دانشگاه در راستای کار ستادی که انجام می‌دهد، بانک اطلاعاتی و نرم‌افزاری جامع از قرآن و پژوهش‌های قرآنی را در اختیار داشته باشد که متأسفانه تاکنون محقق نشده است.


عدم وجود بانک قرآنی در همدان موجب ناشناخته ماندن تالیفات این استان شده است
صدیق گفت:خوشبختانه تألیفات خوبی در راستای موضوعات قرآنی در استان همدان انجام شده اما به دلیل عدم جمع‌آوری و عدم وجود بانک اطلاعاتی به صورت ناشناخته باقی مانده است لذا باید در این راستا اقدام مطلوبی انجام شود.
وی تأکید کرد:دانشگاه که مرکز علم و پژوهش است باید در راستای قرآن کریم و فعالیت‌های آن خط فکری و ایده به جامعه ارائه دهد.
مدیر بنیاد قرآن همدان در ادامه سخنان خود از برگزاری ترتیل خوانی و جزءخوانی ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه باغ بهشت ابراز نارضایتی کرد و افزود: این امر وجهه خوبی ندارد و بدبختی جامعه قرآنی همین است که قرآن به مجالس فاتحه خوانی منحصر شده و تلاوت قرآن را به اینگونه مراسم می‌شناسند.
انتهای پیام

captcha