حرکت مبتنی بر مفاهیم قرآن دانشجو تضمین کننده جامعه است
کد خبر: 3710663
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

حرکت مبتنی بر مفاهیم قرآن دانشجو تضمین کننده جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه مشترک در زمینه فعالیت‎های قرآنی دانشگاهی گفت: دانشجو در جامعه محور حرکت است و اگر این حرکت مبتنی بر مفاهیم قرآن باشد آینده جامعه را تضمین می‌کند.

به گزارش ایکنا از همدان، اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان،در نشست «هم اندیشی فعالان قرآنی دانشگاهها و دستگاههای متولی فعالیت های قرآنی استان همدان» که به همت خبرگزاری ایکنا و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان برگزار شده بود، با اشاره به ضرورت برگزاری این جلسه اظهار کرد: به منظور تعالی فرهنگ قرآنی در استان و استفاده از نقطه نظرات فعالان قرآنی این نشست برگزار شد که با توجه به نزدیکی ایام ضیافت الله این جلسه را به فال نیک می‌گیریم.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی ابراز کرد: اگرچه فعالیت ها ی صورت گرفته متناسب با عظمت و شأن قران کریم نباشد اما این نهاد در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی همواره تلاش می‌کند یکی از نمونه های این فعالیت خبرگزاری بین المللی قرآن است که یکی از نقاط قوت این خبرگزاری استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان است که با اخلاص و بدون ادعا و با کمتریت امکانات فعالیت می‌کنند.
اسدی با اشاره به اینکه دانشجویی بودن این خبرگزاری موجب وصل شدن این رسانه به بدنه دانشگاهها شده است خاطرنشان کرد: دانشجو در جامعه محور حرکت است و اگر این حرکت مبتنی بر مفاهیم قرآنی باشد آینده جامعه را تضمین می‌کند و موجب رشد و پیشرفت امور دنیایی و سعادت آخرت خواهد شد.
وی ادامه داد: برای فراهم کردن زمینه تربیت قرآنی در جامعه برای قشر جوان لازم است برنامه ریزی‌هایی صورت بگیرد، بر این اساس این نشست با حضور فرهیختگان قرآنی در دانشگاه‌ها برگزار شد تا نقاط ضعف و قوت فعالیت های قرآنی در استان مورد بررسی قرار گیرد تا انشاالله با برنامه ریزی و همکاری و مشارکت برنامه هایی در سطح دانشگاه‌های استان در ایام ماه مبارک رمضان به اجرا درآید.
اسدی با بیان اینکه قرآن تنها به قشر و زمان خاصی اختصاص ندارد افزود: جاری و ساری بودن مفاهیم قرآن در جامعه علاوه بر اینکه آخرت ما را تضمین می کند بلکه امورات دنیایی را هم ضمانت می کند.
در پایان نشست رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با اعلام برنامه های قرآنی که در سطح دانشگاهها برگزار می‌شود ابراز کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور یک یا دو قاری بین المللی قرآن کریم در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا، راه اندازی کانال در فضای مجازی به منظور مرکزیت اطلاع رسانی فعالیت های قرآنی استان و پیگیری پژوهش‌های قرآنی را خروجی این نشست قرآنی دانست که توسط جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دانشگاهها و سایر دستگاههای متولی فعالیت های قرآنی استان انجام گیرد.

انتهای پیام

 

captcha