فعالیت مرکز ماده 16 روستای مالک آباد موقتی است
کد خبر: 3705303
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

فعالیت مرکز ماده 16 روستای مالک آباد موقتی است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: با توجه به تعطیلی مرکز ماده 16 ابراهیم آباد و زمان‌بر بودن احداث اردوگاه اصلی، باید کار کوتاه مدتی صورت می‌گرفت در همین راستا مرکز ماده ۱۶ در روستای مالک آباد فعالیت خود را در بخش غیر دولتی آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، در آیین افتتاحیه مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اراک که امروز، 23 فروردین ماه در روستای مالک آباد انجام شد گفت: اردوگاه ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر دارای چارچوب تعریف شده‌ای است که باید رعایت شود و مرکز فعلی این استانداردها را ندارد.
وی بیان کرد: دنبال این هستیم که زمینی را در اختیار گرفته و اردوگاه اصلی را احداث کنیم. با توجه به تعطیلی مرکز ماده 16 ابراهیم آباد و زمان‌بر بودن احداث اردوگاه اصلی، نمی‌توانستیم بیش از این زمان را از دست بدهیم بنابراین باید کار کوتاه مدتی صورت می‌گرفت در همین راستا مرکز ماده ۱۶ در روستای مالک آباد فعالیت خود را در بخش غیر دولتی آغاز کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تقدیر از بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و دادگستری استان جهت احداث مرکز ماده ۱۶ بیان کرد: تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی و امنیتی باید در کاهش آسیب اعتیاد کمک کنند و کمترین قصور در این بخش پذیرفتنی نیست.
حقیقی اضافه کرد: پیگیری و مبارزه با مواد مخدر عزم نه شعاری بلکه عزم عملی آحاد جامعه را می‌طلبد. در کنار مرکز ماده ۱۶ باید مرکز غربالگری احداث کنیم تا معتادین قبل از حضور در مرکز ماده ۱۶ به مرکز غربالگری فرستاده شوند، اگر این مرکز را احداث نکنیم کار عقیم می‌ماند امیدواریم در مدت کوتاهی بتوانیم مرکز موقت غربالگری را احداث کنیم.

به گزارش ایکنا؛ نبی‌الله شاه‌محمدی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: در اجرای بند سه آیین نامه ابلاغیه ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، استانداری موظف است مکان مناسب و مجهزی را به اداره‌کل بهزیستی جهت اجرای ماده ۱۶ قرار دهد.

فعالیت مرکز ماده 16 روستای مالک آباد موقتی است
وی تصریح کرد: با حمایت استاندار مرکزی به عنوان رییس شورای مبارزه با مواد مخدر و معاون سیاسی امنیتی استانداری این مرکز در استان افتتاح شد. با استفاده از ظرفیت ماده ۱۵ قانون مبارزه با موادمخدر این مرکز در بخش غیر دولتی مورد بهره برداری قرار گرفت.
شاه‌محمدی اضافه کرد: ۳۱ مرکز ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان در حال فعالیت هستند. این مراکز به کمک دولت آمده و از تصدی گری دولت در این حوزه می‌کاهند. مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مالک آباد، با جدیت فعالیت خود را آغاز می‌کند و امیدواریم از لحاظ امنیتی نیروی انتظامی ورود جدی داشته باشد و دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز ما را در دریافت دارو‌های مورد نیاز تنها نگذارد.
انتهای پیام

captcha