برگزاری همایش «قرآن، کتاب انقلاب» در یزد/تلاوت نابغه قرآنی
کد خبر: 3690104
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

برگزاری همایش «قرآن، کتاب انقلاب» در یزد/تلاوت نابغه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان «قرآن، کتاب انقلاب» در حسینیه ثارالله (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان «قرآن، کتاب انقلاب» در حسینیه ثارالله (ع) یزد برگزار شد.

هنوز هم شاهد مظلومیت و محجوریت قرآن کریم هستیم

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان یزد در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای جاری و حاکم ساختن قرآن کریم در زندگی مردم به وجود آمده است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و همت و تلاش مسئولان و خانواده ها به چشم انداز فرهنگ اسلامی - قرآنی دست یابیم.

وی ضمن گلایه از مسئولینی که در هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان قرآن، کتاب انقلاب دعوت شده بودند و حضور نیافتند بیان کرد: بعد از گذشت 1400 سال از نزول کلام وحی متاسفانه هنوز شاهد مظلومیت و محجوریت قرآن کریم آن هم در جمهوری اسلامی هستیم.

حجت‌الاسلام مطهریان همچنین ضمن گلایه از دولت به خاطر کاهش بودجه های قرآنی در بودجه سال 97 از نمایندگان مجلس خواست نسبت به افزایش آن نظر مساعد داشته باشند.

قرآن اصلی ترین منبع تربیتی انسان‌ها است

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: قرآن کتاب زندگی و به عنوان اصلی ترین منبع تربیتی انسان ها است و خانوده ها باید بر اساس آموزه های تربیتی اسلام به تربیت صحیح فرزندان خود بپردازند.

وی همچنین ادامه داد: نیاز انسان به انس با قرآن از ملزومات است که باید قرآن را حفظ و تلاوت کنیم اما عمل به آن مهم تر است و با عمل به قرآن علم ما به یک علم متحول کننده تبدیل می شود.

تلاوت علی امینی، نابغه قرآنی

در این مراسم علی امینی، نابغه قرآنی میهمان ویژه این مراسم بود که به اجرای برنامه و قرائت قرآن کریم پرداخت و به سوالات قرآنی افراد حاضر در مراسم پاسخ گفت.

تلاوت مهدی شایق قاری بین المللی یزدی و اجرای برنامه حفظ قرآن کریم توسط دو تن از حافظان نوجوان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.   

یادآور می شود در پایان این مراسم نفرات برگزیده مسابقه قرآن، کتاب انقلاب اعلام و از برترین ها تجلیل شد.

captcha