حضور پرشور مردم مشهد در دفاع از ولایت و برائت از آشوبگران
کد خبر: 3679125
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

حضور پرشور مردم مشهد در دفاع از ولایت و برائت از آشوبگران

گروه سیاست و اقتصاد: مردم فرهیخته و ولایتمدار مشهد امروز با حضور پررنگ خود بار دیگر وفاداری به ولایت و نظام و بیزاری از دشمنان و معاندان اسلام را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، میدان شهدای مشهد امروز، 14 دی ماه صحنه حضور پرشور همه اقشار بود، همگان آمده بودند تا انزجار خود را از اقدامات آشوبگران و خرابکارانی که مشکلات اقتصادی را نه تنها برای بیان اعتراض که تنها بهانه‌ای برای برهم زدن آرامش و امنیت عمومی قرار داده‌اند، نشان دهند.

درست پنجشنبه هفته گذشته هفتم دی ماه بود که در میدان شهدای مشهد جمعی از مردم برای اعتراض به گرانی‌های اخیر و وضعیت سخت اقتصادی در عرصه میدان شهدا جمع شده بودند که در این میان عده‌ای با سر دادن شعارهایی که ریشه و منشاء آن هیچ بوی و نشانی از مشکلات اقتصادی نداشت، بلکه توهین به آرمان‌های انقلاب و در ادامه آسیب رساندن به اموال عمومی را در پی داشت، مسیر دیگری را در پیش گرفتند که آزردگی همه دلسوزان به اسلام و انقلاب را سبب شد.   

اما امروز مردم مشهد و مسئولان استان با حضور خود در یکی دیگر از صحنه‌های تاریخی انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام خود در دفاع از اسلام و ولایت را نشان دادند.
حضور اقشار مختلف مردم مشهد از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد با مشت‌های گره کرده در این راهپیمایی، پاسخ محکمی به معاندان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. راهپیمایی که مسیر آن به علت حضور پرشور مردم از میدان شهدا فراتر رفته و تا میدان فردوسی گسترده شده بود.
در بین راه با سیده‌زینب حسینی، همراه شدیم، وی که دبیر آموزش و پرورش است از علت حضور خود در این راهپیمایی می‌گوید: امروز همه ما آمدیم تا فریادمان را به گوش دشمنان برسانیم و بگوییم که اینجا سرزمین شهادت و دیار مردانی است که لحظه ای جسارت به ارزش‌ها را تحمل نخواهند کرد.
وی در ادامه بیان می‌کند: همه متحد و همدل خواهیم ماند تا تمام فتنه‌گران بی‌خرد بدانند که تا پای جان با پیروی از شهدایمان از آرمان ها و ولایت دفاع خواهیم کرد و اجازه دخالت بیگانگان را در مسائل کشور نمی‌دهیم.
حسینی می افزاید: درست است که معیشت مردم سخت شده، اما هیچ وقت از ارزش‌ها و آرمان های نظام و انقلاب به دور نبوده و نیستیم و امروز آمد‌ه‌ایم تا نشان دهیم که قدردان نعمت ولایتی که خداوند به ما عطا کرده، هستیم.
شعارهای مردم در انزجار از استکبار
مردم در مسیر راهپیمایی با سر دادن شعارهایی چون خامنه‌ای کوثر است ـ دشمن او ابتر است، این همه لشگر آمده ـ به عشق رهبر آمده، درخواست ما از قوه قضایی ـ برخورد با مزدور آمریکایی، ما همه عمار توایم خامنه ای ـ گوش به فرمان توایم خامنه‌ای، ما منتقد فقر و فساد و نه نظامیم، ما ذوالفقار حیدریم ـ فدائیان رهبریم و آل سعود چه مرگشه ـ صاحب عزای داعشه انزجار خود را از عمال بیگانه اعلام کردند.
حضور در صحنه‌های انقلابی، تجلی بصیرت مردم است
وجیهه آبسالان، طلبه‌ جوان مشهدی با بیان اینکه این حضور وظیفه دینی ما است، ادامه می دهد: حضور مردم در صحنه های انقلابی، تجلی بصیرت آن‌ها و تودهنی به فتنه‌گران و دشمنان است.
محبوبه جلیلی، بانوی خانه‌داری که امروز آمده بود تا نشان دهد، دشمنان نمی‌توانند حق مردم ایران را پایمال کنند، چرا که این مردم تا پای جان از انقلاب و اسلام دفاع خواهند کرد.

اعتماد مردم به نظام، مهمترین پشتوانه نظام است

مسیر حرکت راهپیمایی مردمی تا حرم مطهر امام رضا(ع)‌ ادامه پیدا کرد و در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در جمع مردم حاضر در صحن جامع رضوی، بیان کرد: تاکنون سابقه نداشته در یک هفته، دو اجتماع باشکوه با جمعیت بسیار برای دفاع از دین، انقلاب و میثاق با ولایت برگزار شود.
وی ادامه داد: این حضور گستره مردم جلوه‌ای از بصیرت را به نمایش گذاشت و برای این حضور با بصیرت مردم فرهیخته مشهد باید شکرگزار درگاه الهی باشیم.
رئیسی افزود: در برخی از کشورها یکی از مولفه‌ها برای ایجاد امنیت، قدرت نظامی است و در برخی دیگر مسئله اقتصادی است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پایبندی مردم به ارزش ها و انقلاب، رهبری مقتدر، وجود روحیه ظلم‌ستیزی و اهل خطر بودن مردم به‌ویژه جوانان از مولفه های مهم قدرت و امنیت ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی، داشتن روحیه مبارزه و استقامت، هدف دشمن را هیچ انگاشتن، حضور در همه عرصه‌ها و ایستادگی جوانان در دفاع از نظام را از دیگر مولفه‌های امنیت در کشور عنوان کرد.

اعتماد مردم به نظام؛ سرمایه بزرگ
رئیسی اعتماد مردم به نظام را مهمترین پشتوانه نظام برشمرد و گفت: این پشتوانه عظیم، هدف دشمن است و دشمنان همواره در فتنه‎های مختلف اعتماد مردم به نظام را هدف قرار داده‌اند که با نگاهی به تحلیل دشمنان در این حوادث به این هدف آنان پی خواهیم برد.
وی افزود: مردم فرهیخته ما با بصیرت و دشمن‌شناس هستند و اهداف پلید دشمنان را به خوبی شناسایی می کنند لذا اگر دشمن شناسی مردم نبود، دشمنان از در بیرون رانده شده از پنجره وارد کشور می شدند.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمنان یک روز سوار بر رأی و یک روز بر نان، خواهان ایجاد تفرقه بین مردم هستند اما همه می‌دانیم که نه رای و نه معیشت، دغدغه دشمنان است، بلکه نیت پلید دشمن تسلط دوباره بر مردم ایران است که این نیت پلید را به گور خواهند برد.
وی افزود: دشمنان به دنبال جداکرن مردم از نظام هستند و نیتشان چند قطبی کردن جامعه و تفرقه‌افکنی است لذا با ایجاد فتنه و آشوب می‌خواهند مطالبات مردم را به حاشیه ببرند در حالیکه توجه به مسائل مردم در متن است، اما دشمن دنبال فرصت است تا مردم از مطالبات خود بازمانند.

رفع همه گره‌ها کشور در وحدت و انسجام است
رئیسی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در منطقه و برملا شدن فتنه در یمن که همه دشمنان را خشمگین کرده است، ابراز کرد: دشمن خشمگین به دنبال آشوب است اما مردم می دانند که رفع همه گره‌های کشور در وحدت و انسجام بوده و بدون امنیت و انسجام هیچ اقدامی ممکن نیست.

حضور با بصیرت مردم، بساط فتنه را برچیده است
وی گفت: نتیجه آشوب و ناامنی، انحراف از تمرکز کردن بر رفع مشکلات مردم و این حیله دشمنان است، البته مردم بصیر، دست دشمن را در این ناامنی ها می بینند، همانطور که با حضور خود در حماسه 9 دی بساط فتنه را در سال 88 جمع کردند و امروز هم با حضور خود بساط فتنه جدید را برچیدند.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما از دستگاه‌های امنیتی و قضایی ضمن ریشه‌یابی این ناامنی‌ها، برخورد جدی با آشوبگران را خواهان هستیم تا این اقدامات کودکانه در کشور را برای همیشه پایان دهند.
وی گفت: دشمن یک روز مردم ما را تروریست خطاب کرده و دیگر روز از آشوب‌گران حمایت می‌کند اما مردم از اغتشاشگران جدا هستند، آشوبگران، آنانی هستند که می‌خواستند با سوار شدن بر خواسته‌های مردم، اهداف پلید خود را دنبال کنند.
مسئولان به دنبال افزایش اعتماد و ایجاد امید در دل مردم باشند
رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال سوء استفاده هستند، گفت: مسئولان و آنان که مسائل را رصد می کنند باید با امیدآفرینی زمینه هرگونه سوء استفاده دشمنان، سلطنت‌طلب‌ها، مستکبران و معاندان نظام را ببندند لذا امروز بهترین راه مبارزه با استکبار، مجاهدت برای بازگشایی گره از مشکلات مردم است.
وی در پایان اظهار کرد: در بخش قضایی نیز مبارزه با فساد، باعث افزوده شدن اعتماد مردم شده و حضور مردم در این صحنه‌های انقلابی با اعتماد به مسئولان روز به روز افزون خواهد شد.

captcha