همایش منطقه‌ای اعتیاد در استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 3673737
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
شاه‌محمدی:

همایش منطقه‌ای اعتیاد در استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از میزبانی استان مرکزی از همایش منطقه‌ای «صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر» خبر داد.

نبی‌الله شاه‌محمدی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: همایش منطقه‌ای «صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر» به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و به میزبانی استان مرکزی پایان دی‌ماه در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار خواهد شد در این همایش پنج استان منطقه چهار کشور شامل لرستان، همدان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام و به میزبانی مرکزی حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: به همراه هر استان باید 15 سمن فعال در حوزه اعتیاد، دبیر شورا و کارشناس موضوعی مشارکت‌های مردمی در این همایش شرکت کنند.علاوه بر آن استانداران و معاون سیاسی‌های پنج استان، معاون کاهش تقاضای مبارزه با مواد مخدر کشور، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در همایش حضور دارند، در مجموع این همایش با حضور 250 نفر برگزار خواهد شد.
شاه‌محمدی گفت: در این همایش یک روزه، سه سخنرانی اصلی به بحث گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر می‌پردازند و در کنار این همایش، دو پنل تخصصی نیز برگزار خواهد شد، در حاشیه همایش نیز نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های حوزه اعتیاد و بهبود یافتگان در حوزه اشتغال در قالب 10 غرفه برگزار خواهد شد.
دیبر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در پایان بیان کرد: این همایش در استان مرکزی برای اولین بار برگزار خواهد شد ولی در سطح کشور دومین همایش منطقه‌ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود، همایش منطقه‌ای اعتیاد هر ساله 4 بار در سطح مناطقی که ستاد تقسیم بندی کرده برگزار می‌شود.

captcha