توزیع بسته‌های حمایتی طرح جوادالائمه به نجات‌یافتگان از اعتیاد
کد خبر: 3671824
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
در سیستان و بلوچستان؛

توزیع بسته‌های حمایتی طرح جوادالائمه به نجات‌یافتگان از اعتیاد

گروه اجتماعی: دبیر قرارگاه جواد الائمه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طرح مقابله با اعتیاد در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، میرجاوه، کنارک، قصر قند و فنوج به اجرا درآمد و در این راستا، یک میلیارد و 650 میلیون تومان نیز به معتادان بهبود یافته پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، علی متعهدی‌نژاد، دبیر قرارگاه جواد الائمه سپاه سلمان استان، روز گذشته در جمع خبرنگاران، گفت: اعتیاد به‌عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ، نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و باید برای مقابله با آن، برنامه‌ریزی اساسی داشت.
وی افزود: در یک سال گذشته، طرح مقابله با اعتیاد در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، میرجاوه، کنارک، قصر قند و فنوج به اجرا درآمد و در این راستا، یک میلیارد و 650 میلیون تومان نیز به معتادان بهبود یافته پرداخت شد.
دبیر قرارگاه جواد الائمه سپاه سلمان بیان کرد: به‌منظور جلب همکاری دستگاه‌های مختلف، ۸۵ جلسه برگزار شد تا از این طریق بتوان با ایجاد دغدغه در مردم و حساس کردن مسئولان، این طرح را تسریع بخشیم.
وی ادامه داد: طی این یک سال، یک‌هزار و 417 معتاد و ۴۱۲ نفر از اعضای خانواده معتادان استان از کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شدند و ۱۵۲ نفر از معتادان نیز بهبود یافتند؛ همچنین ب منظور اشتغالزایی افراد بهبود یافته، ۱۲ کارگاه آموزش مهارت‌های گوهر تراشی، زنبور داری، پرورش بلدرچین، شترمرغ و خیاطی برگزار و ۴۳۴ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.
متعهدی‌نژاد در خصوص اقدامات سپاه در مقابله با قاچاق، اظهار کرد: در این راستا طی یکسال گذشته 8 تن مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، حشیش، کراک توسط سپاه کشف شده است، همچنین ۲۱۲ نفر توزیع کننده خرد و و ۲۹۸۷ مصرف کننده نیز شناسایی شدند.
دبیر قرارگاه جواد الائمه(ع) سپاه سلمان بیان کرد: برای افزایش آگاهی جامعه در خصوص این پدیده شوم، ۱۱ همایش و ۵ نمایشگاه با موضوع مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برگزار و از طریق دیوار نویسی و بروز رسانی تابلو‌های تبلیغاتی و نقاشی دیواری نیز اطلاع رسانی شد.

توزیع بسته‌های حمایتی طرح جوادالائمه به نجات‌یافتگان از اعتیاد

captcha