تمام دانشگاهیان به فكر احیای دین باشند/ جنگ علمی تمام نشدنی است
کد خبر: 3670118
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
بهادر:

تمام دانشگاهیان به فكر احیای دین باشند/ جنگ علمی تمام نشدنی است

گروه اجتماعی: سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز با یادآوری سابقه علمی درخشان مسلمانان در گذشته از دانشجویان و دانشگاهیان خواست تا به فكر احیای دین اسلام باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی بهادر، سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 14 آذرماه در مراسم روز دانشجو كه در دانشگاه شیراز برگزار شد، ضمن تبریك فرا رسیدن روز دانشجو، روز استكبارستیزی و استبدادستیزی گفت: دانشجوی ما در زمان استكبار، زمان انقلاب و زمان جنگ نقش فعالی داشته است.
وی افزود: اكنون زمان جنگ پنهان است كه همیشه در بین كشورها وجود داشته است و آن جنگ علمی است و نباید فراموش كرد كه این جنگ تمام نشدنی است.
بهادر، دانشگاه را به مثابه میدان خودی در عرصه رقابت توصیف كرد و گفت:‌ دانشجویان ما باید در عین اینكه فرصت ابراز عقیده داشته باشند، باید به فكر دانش‌ورزی، دانش‌خواهی و مسلح شدن به علم هم باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز با یادآوری اینكه در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به تفكر و علم‌اندوزی اهمیت داده نشده است، از دانشجویان و دانشگاهیان خواست تا به فكر احیای دین اسلام باشند و سپس ادامه داد: اگر تاریخ را بخوانیم مشاهده خواهیم كرد كه علم دنیا بر مبنای علومی است كه دانشمندان اسلامی آن را بنا نهادند اما امروز به دلایل مختلف كشورهای اسلامی به كشورهای عقب‌مانده تبدیل شده‌اند.
وی با تأكید بر اینكه باید با احیای تفكر آزاد و اسلامی و تلاش علمی مجدداً اسلام را احیا كنیم، گفت: ما همه باید به هدف فكر كنیم و كشوری زنده، مولد، متفكر در جهان باشیم.
بهادر با تصریح اینكه دنیای امروز ما دنیای رقابت پنهان است و تا به علم مسلح نشویم، در این رقابت‌ها شكست خواهیم خورد، افزود: در این موارد جز با وحدت و جلوگیر ی از روبه‌روی هم قرار گرفتن كاری به پیش نمی‌بریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد كه ما باید یاد بگیریم با هم كار كنیم نه اینكه همدیگر را حذف كنیم و همچنین باید كار تیمی را یاد بگیریم و هر كه عملش بیشتر جانش فزونتر.
وی همچنین به تبیین درخواست‌های خود از دانشجویان پرداخت و گفت: از دانشجویان می‌خواهم كه به مسائل علمی به اندازه و یا بیشتر از مسائل رفاهی و مسائل دیگر اهمیت دهند.
بهادر با بیان اینكه قول می‌دهم كه از همه گروه‌ها استفاده كنم، افزود: حذف هیچ گروهی به نفع گروهی دیگر نیست چون مملكت را همه می‌سازند نه تنها یك گروه.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد: ما در چارچوب نظام اسلامی و در حد خطوط تعیین شده هیئت نظارت بر دانشگاه‌ها با تشكل‌ها همكاری‌های لازم را در آزاداندیشی و بیان تفكرات آن‌ها و نظراتشان درباره مسائل دانشگاهی خواهیم داشت.
وی، دانشجویان را متفكران، دانشمندان و كاردانان فردای كشور توصیف كرد و از آنان خواست تا این فرصت دانشجویی را غنیمت بشمارند و ادامه داد: ما نیاز به تحمل یكدیگر به دور از بغض و بدون تعصب داریم تا جامعه خود را بسازیم.
بهادر با تصریح اینكه ما در دانشگاه علوم پزشكی باید به فكر بیماران و تحقیق، پژوهش و آموزش برای ارتقای سلامت آنان باشیم، گفت: هدف همه با هر تفكری باید دین باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: بیاییم این شور و نشاط را برای خدمت به بیماران به كار ببریم و از زدن انگ‌های مختلف به هم، توانایی‌های همدیگر را خنثی نكنیم بلكه ید واحده باشیم تا این خدمت حاصل شود.
وی در پایان از تمام مسئولان خواست اگر چنین انتظاری از دانشجویان دارند كه خود را مسلح به علم كنند، زمینه‌‌های آن نیز مانند بودجه آموزشی و پژوهشی را در دانشگا‌ه‌ها پیگیری كنند.

captcha