اخذ سند برای 2500 رقبه و موقوفات آذربایجان غربی
کد خبر: 3666924
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت خبر داد:

اخذ سند برای 2500 رقبه و موقوفات آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری در جهت تثبیت مالکیت موقوفات 2500 سند برای رقبه و موقوفات استان اخذ سند شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ( ایکنا ) از آذربایجان غربی، امروز 4 آذر حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیر کل سازمان اوقاف وامور خیریه استان در همایش یاوران وقف اظهار کرد: از 36 هزار رقبه و موقوفات آذربایجان غربی 14 هزار رقبه فاقد سند بوده و 2500 هزار رقبه و موقوفه سند دار شده است.

وی افزود: سازمان اوقاف ساختار ادارت اوقاف را به چهار معاونت حقوقی، ثبتی، بهره وری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه منابع پشتیبانی ارتقا داد.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در جهت وصول مطالبات از دستگاه‌ها بیان کرد: سازمان اوقاف استان  170 میلیارد تومان در راستای وصول مطالبات  با دستگاه‌ها امضا کرده و اگر منابع مالی در جهت تعیین و تأمین مالی موقوفات در بحث دیون اتفاق نیفتد املاک و مستغلات دستگاهها به نفع موقوفات استان ضبط خواهد شد.

وی با اشاره به موقوفه حاج عبد الکریم خوی با 12 واحد مسکونی و 6 واحد تجاری، فاز اول حمزیان چایپاره با مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه  افتتاح شد تصریح کرد: در حوزه بهروری موقوفات آذربایجان غربی، 10 هزار متر مربع موقوفه و رقبه درعرصه و عیان رقبات و موقوفات استان مورد بازسازی قرار گرفته است.

حجت الاسلام جوانبخت در رابطه با بحث در آمد موقوفات آذربایجان غربی عنوان کرد: در 8 ماهه سال جاری، 6 میلیارد تومان از درآمد موقوفات استان  در این راستا اجرای نیت شده و 4 میلیارد و 300 میلیون تومان ازطرف سازمان اوقاف و امور خیریه استان تایید و یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای بحث اربعین امام حسین (ع) و ماه محرم مورد تایید قرار خواهد گرفت.

وی اقدامات وبرنامه‌های سازمان اداره کل اوقاف آذربایجان غربی را در بخش‌های فرهنگی، ساخت و ساز، عمران و آبادانی موقوفات تشریح و ادامه داد: 100 میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری موقوفات در بخش فرهنگی و ساخت و ساز استان در 8 ماهه سال جاری بوده که در این میان  10 میلیارد آن تحقق یافته است.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به نیازهای روزجامعه در جهت وقف و نیت موقوفات انتفاعی و منفعتی در استان گفت: یکی ازبرکات برگزاری مسابقات چهلمین دوره قرآن کریم در استان، تحقق موقوفه شاخص 700 میلیون تومانی در خیابان البرز ارومیه، که صرف نیت و مباحث قرآنی بوده است. 

captcha