فعالیت 70 سمن لرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3664161
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
خجسته‌پور مطرح کرد:

فعالیت 70 سمن لرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر

گروه اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از فعالیت 70 سمن در لرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبرداد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نیز باید بیش از وضعیت موجود مردمی شوند تا شاهد مشارکت همه مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان امروز، 25 آبان در کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم نهاد حوزه اعتیاد و مواد مخدر لرستان با تسلیت ایام ۲٨ صفر و حادثه زلزله کرمانشاه، گفت: امید می‌رود برگزاری جلساتی از این دست سبب پویایی سمن‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر شود.
وی با بیان این‌که سمن‌ها ظرفیت بالقوه‌ای هستند که در هر جایی‌که احساس نیاز شود حضور جدی خواهند یافت، افزود: مبارزه با مواد مخدر آسیبی اجتماعی است و هرگاه موضوعی تبدیل به مساله‌ای مردمی و اجتماعی شود نتیجه مثبت به دنبال دارد و هرگاه کاری محدود به دستگاه‌های دولتی و نهادها شود در همان لایه‌های مدیریتی باقی می ماند.
خجسته‌پور با بیان این‌که جنگ تحمیلی تبدیل به مساله‌ای اجتماعی شد و همه اقشار در هرشغل و مقامی پای کار آمدند و بحران عظیم جنگ راپشت سر نهادیم، بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیز باید بیش از وضعیت موجود مردمی شوند تا شاهد مشارکت همه مردم باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به این‌که در حوزه مقابله نقش مردم در اطلاع رسانی دقیق و هوشیار بودن با نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی ضروری است، یادآور شد: در بحث درمان علوم پزشکی و بهزیستی لرستان ورود جدی داشتند و در حوزه پیشگیری نیزسمن‌ها می‌توانند موثرتر وارد شوند.

وی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری سمن‌ها با اشراف و آگاهی برموضوع و بومی‌سازی روش‌های علمی در هر استانی ایفای نقش می‌کنند.

خجسته‌پور افزود: در حال حاضر ۷۰سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند و جلب عمومی بر مدیران استان حاکم شده که پذیرای نقش سمن‌ها هستند و آنها را یاریگر خود می‌دانند نه رقیب، و در این راستا همسو باهم قدم برمی‌دارند.
captcha