قبح‌‌شکنی در منکرات، ضد ارزش‌ها را ارزش می‌کند
کد خبر: 3660932
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

قبح‌‌شکنی در منکرات، ضد ارزش‌ها را ارزش می‌کند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان ‌و بلوچستان گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را گرفتار بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی می‌کند؛ لذا کم کم قبح منکرات شکسته می‌شود که نتیجه آن، تبدیل شدن ضد ارزش‌ها به ارزش است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان ‌و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: حیات و رشد معنوی یک جامعه در گرو عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛ اگر این فریضه ترک شود، جامعه از رشد معنوی بازمانده و رو به انحطاط می‌رود.
وی اظهار کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را گرفتار بی‌تفاوتی و بی مسئولیتی می‌کند، لذا کم کم قبح منکرات شکسته می‌شود، که نتیجه آن، تبدیل شدن ضد ارزش‌ها به ارزش است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: وقتی امر به حجاب و عفاف وجود نداشته باشد، به‌تدریج جامعه به سمت بی‌حجابی و بی بند و باری حرکت می‌کند، و تا جایی پیش می‌رود که برهنگی و بی‌حجابی یک ارزش تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: سهل‌انگاری در موضوع حجاب و عفاف، زمینه گسترش مفاسد اجتماعی را فراهم می‌کند؛ جامعه ما یک جامعه اسلامی است، بنابراین محیط آن باید اسلامی باشد.
تدینی بیان کرد: وقتی قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه رعایت نشود و با کسانی که مرتکب خلاف می‌شوند، برخورد نشود، نباید انتظار داشت رانندگان ما قانون‌مدار باشند؛ اگر احساس مسئولیت، نظارت و پیگیری نباشد، جامعه دچار بی‌بندوباری و هرج و مرج می‌شود.
مدیرکل اوقاف استان افزود: مناسبت‌های مذهبی مانند ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌ها فراهم می‌کند؛ این ایام، اعتقادات در جامعه پررنگ‌تر شده و افراد آماده تحول روحی هستند.
captcha