افتتاح نخستین مرکز اجتماع درمان‌محور معتادان در زاهدان
کد خبر: 3655271
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

افتتاح نخستین مرکز اجتماع درمان‌محور معتادان در زاهدان

گروه اجتماعی: روز گذشته نخستین مرکز اجتماع درمان محور معتادان (TC) استان با‌ حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان محلی سیستان و بلوچستان در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، روز گذشته نخستین مرکز اجتماع درمان محور معتادان (TC) استان با‌ حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان محلی سیستان و بلوچستان در زاهدان  افتتاح شد.
علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در این آیین بیان کرد: کشور ما و به خصوص استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشوری که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است؛ در نوک پیکان تهدید در مواجهه با اعتیاد به مواد مخدر قرار دارد.
وی جدیت و پشتکار ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی استان را در مقابله با قاچاق مواد مخدر قابل تقدیر دانست و افزود: روند روبه افزایش کشفیات در استان نشان دهنده توانمندی استان در امر انتقال مواد است.
جمشیدنژاد با اشاره به افراد آسیب‌دیده  از مصرف مواد مخدر در جامعه، بیان کرد: این افراد  نباید رها شوند و این حمایت نیازمند الگوی درست با پشتوانه قوی تئوریک برای مراحل مختلف درمان اعم از سم زدایی، درمان و همچنین آمادگی روحی و روانی برای فعالیت در جامعه است.
وی بر تدوین یک برنامه جامع برای اشتغال این افراد تاکید کرد و ادامه داد:  افراد آسیب دیده باید مسلح به یک حرفه و توانمند شوند تا با پرداختن به فعالیت اجتماعی ، احساس خوبی نسبت به ادامه زندگیشان داشته باشند.
وی با تاکید بر ایجاد مسئولیت در آحاد جامعه در قبال افراد آسیب دیده، افزود: دولت با همکاری سازمانهای مردم نهاد و مشارکت مستقیم مردم می تواند این غول بزرگ و این آسیب نگران کننده را مهار کند.
معاون استاندار ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم  تلاش‌های دولت در این راستا  نتیجه داده و حرکت خوبی آغاز شده و در گام‌های بعدی ما باید دنبال کیفی سازی و بهره گرفتن از همه توان‌های اجتماعی در جهت کاهش این آسیب متناسب با شأن مردم باشیم.
جمشیدنژاد در پایان از حمایت‌های چندساله دولت وحمایت مسئولان کشوری متناسب با نوع نیازهای استان و پیگیری‌ها و بازدیدهای سازمان بهزیستی کشور از روند فعالیت این مراکز، تقدیر کرد.
captcha