شاخص توسعه دارالقرآن‌ها 1500 مرکز است
کد خبر: 3649005
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱
مسیب‌زاده:

شاخص توسعه دارالقرآن‌ها 1500 مرکز است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: آموزش‌وپرورش 750 دارالقرآن در سطح کشور با اهداف مشخص و از جمله تربیت قرآنی دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده است البته شاخص توسعه دارالقرآن‌ها یک‌هزار و 500 مرکز است.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر رسیدگی به مناطق حاشیه نشین برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: آموزش‌وپرورش نه به تنهایی می‌تواند به حوزه آسیب‌های اجتماعی وارد شود و نه می‌خواهد به تنهایی این کار را انجام دهد.
وی تصریح کرد: خانواده‌ نقش مهمی در کاهش آسیب‌ اجتماعی و تربیت صحیح دارد در حالیکه دانش‌آموز ساعت مشخصی در اختیار مدرسه است، همچنین نباید از نقش صدا و سیما و سایر نهادهای پرورشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی غافل شد.
مسیب‌زاده اظهار کرد: هر چند در مناطق حاشیه شهری آسیب‌های اجتماعی بیشتر است ما نمی‌توان همه افراد ساکن در این مناطق را محکوم به آسیب کرد، آموزش‌وپرورش 750 دارالقرآن در سطح کشور با اهداف مشخص و از جمله تربیت قرآنی دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده است.
وی ادامه داد: البته شاخص توسعه دارالقرآن‌ها یک‌هزار و 500 مرکز ویژه پسران و دختران است با وضعیت فعلی اگر یک منطقه‌ آموزشی دارای یک دارالقرآن باشد به صورت شیفتی برای پسران و دختران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در پایان با گفت: در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی راه طولانی در پیش داریم فضا برای کار و خدمت‌رسانی فراهم است.
captcha