تورق خاطرات خبرنگار صدا و سیمای فارس در دوران دفاع مقدس/ دفاع همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3646898
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

تورق خاطرات خبرنگار صدا و سیمای فارس در دوران دفاع مقدس/ دفاع همچنان ادامه دارد

گروه اجتماعی ـ روان‌بخش صادقی یكی از خبرنگاران پیشكسوت استان فارس كه در دوران دفاع مقدس نیز در این كسوت به انجام رسالت خبری خویش پرداخته است.

به گزارش ايكنا از فارس، روان‌بخش صادقی، خبرنگار صدا و سیمای فارس در دوران دفاع مقدس امروز، 4 مهرماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس استان فارس با یادآوری اینكه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، گفت: من توفیق این را داشتم كه بخشی از فعالیت حرفه‌ای خود را برای پوشش فعالیت‌های رزمندگان در دفاع مقدس انجام دهم.

وی با بیان اینكه در دوران دفاع مقدس در كسوت پاسداری سردارانی چون علی فضلی نیز خدمت كرده‌ام، گفت: من در سال 58 در شهرستان‌های فارس به عنوان خبرنگار آزاد مشغول به فعالیت بودم و در سال 60 به صورت رسمی و تمام وقت خبرنگار صدا و سیمای فارس شدم و در تمام دوران دفاع مقدس به طور متناسب در خدمت رزمندگان بودم.

صادقی در ادامه خاطره‌ای از پیرزنی كه در پشتیبانی جنگ كه تنها دارایی‌اش یك بسته خرما نصفه نیمه بود تعریف كرد و گفت: این پیرزن با وجودی كه در این دنیا تمام عزیزان خود را از دست داده بود، اما تأكید می‌كرد كه من هم باید سهمی در خدمت به رزمندگان اسلام داشته باشم.

این خبرنگار پیشكسوت دوران دفاع مقدس باز هم خاطره‌ای از یكی از فرماندهان دفاع مقدس را تعریف كرد و ادامه داد: در قله‌های سلیمانه از یكی از فرماندهان خود مصاحبه‌ای انجام دادیم كه خاطرات بسیار خوبی برایم رقم خورد؛ این فرمانده تأكید می‌كرد كه در هنگام جنگ نماز واجب نیست اما ما صحنه‌های بی‌نظیری از معنویت را در میان رزمندگان خود دیدیم به طوری كه مشاهده كردم یكی از رزمندگان نوجوان ما در زیر آتش سنگین دشمن به سجده طولانی رفته است؛ این سجده آنقدر طولانی شد كه به سراغ او رفتم و مشاهده كردم كه به درجه عظیم شهادت نائل شده است یعنی هنگامی كه در حال شهادت بود، به سجده رفته تا آخرین سجده عمر خود را با خون سرخ شهادت خود رنگین كند.

وی اضافه كرد: در این هنگام این فرمانده جنگ بر این نكته تأكید كرد كه ما با داشتن چنین جوانانی محال است كه در مقابل دشمنان و استكبار جهانی شكست بخوریم و اینان ما را شكست‌ناپذیر كردند.

صادقی همچنین گفت:‌ در آن دوران مادری را می‌دیدم كه برای اینكه مطمئن شود پسرش راهی جنگ شده است تا لحظات آخر او را بدرقه می‌كرد زیرا می‌گفت حضور در جبهه یك تكلیف است.

وی همچنین یاد خبرنگاران شهید را نیز گرامی داشت و گفت: ما شهدای زیادی از اهالی قلم در دوران دفاع مقدس داریم كه از جمله آن‌ها شهید آوینی و شهید رهبر، مدیر خبر دفتر آبادان بودند.

صادقی ادامه داد: به خوبی به یاد دارم كه گروه روایت فتح شهید آوینی در دوران دفاع مقدس دارای چند گروه بود اما یك گروه به نام 40 شاهد داشت كه همیشه در نقاط خط مقدم حضور داشت و به خاطر همین شهیدان زیادی تقدیم كرده بود و این گروه گزارش‌های محرمانه جنگ را می‌گرفتند كه برخی از آن‌ها امروز پخش می‌شوند.

این خبرنگار پیشكسوت دوران دفاع مقدس در ادامه یاد شهدای رسانه استان فارس را نیز گرامی داشت و گفت: یاد خبرنگاران شهید فارس نظیر شهید مصطفایی را باید گرامی بداریم؛ من و این شهید بزرگوار در جبهه‌های كردستان و جنوب در كنار هم بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه امروز هم دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، گفت: امروز دفاع ما به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس است و اصحاب رسانه نیز در خط مقدم این دفاع هستند؛ امروز دشمنان ما نه تنها بر بام خانه ما بلكه در درون خانه ما هم از طریق جنگ نرم نفوذ كرده‌اند.

صادقی خطاب به اصحاب رسانه تأكید كرد كه نباید این جنگ و دفاع مقدس را با متاع دینی و برخی از پست‌های مدیریتی معامله كنیم و باید همانند شهدا كه تنها با جان خویش آن هم با خدا معامله كردند، راه آنان را ادامه دهیم تا شرمنده آنان نباشیم.

وی با تأكید بر اینكه ما باید مدافع ارزش‌ها باشیم، گفت: ما امروز رسالت زینبی داریم و همان‌طور كه اگر آن حضرت نبود، امروز فرهنگ عاشورا نشر پیدا نمی‌كرد، ما نیز نباید از نقش خود در اطلاع‌رسانی پیام دوران دفاع مقدس و شهدا غافل شویم.

 انتهای پيام

captcha