آغاز به‌کار نمایش فرهنگی ـ رزمی عاشوراییان در خرم‌آباد
کد خبر: 3642057
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

آغاز به‌کار نمایش فرهنگی ـ رزمی عاشوراییان در خرم‌آباد

گروه فرهنگی: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نمایش رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان شامگاه پنج‌شنبه، ۲۳ شهریورماه در خرم‌آباد آغاز به‌کار کرد و این رزمایش به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله توکلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در آیین افتتاحیه رزمایش فرهنگی ورزشی عاشوراییان که شامگاه پنج‌شنبه، ۲۳ شهریورماه در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: از امشب به مدت یک هفته همایش فرهنگی ـ رزمی عاشوراییان برگزار می‌شود .
وی اضافه کرد: در این نمایش رزمی ـ فرهنگی عملیات‌های دفاع مقدس به‌ویژه عملیات کربلای ۴ و عملیات‌های راهبردی که استان لرستان در آن نقش داشته است به تصویر کشیده خواهد شد.
 توکلی عنوان کرد: عملیات کربلای ۴ یکی‌از عملیات‌هایی است که رزمندگان لرستان در آن نقش‌آفرینی کرده و عملیات موفقی داشتند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که یک قسمت از این نمایش به‌صورت رزمایشی و قسمت دیگر آن به‌صورت نمایشی است، عنوان کرد: هنرمندان و همکاران سپاه ناحیه خرم‌آباد به‌خوبی توانستند تصویری از رزم مردم لرستان در عملیات کربلای ۴ که یکی‌از عملیات‌های پُرافتخار لرستان بود را به تصویر بکشند.
وی برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را در راستای ترویج ایثار و شهادت و ضروری دانست و عنوان کرد: این نمایش به‌گونه‌ای هم تجلیل از رزمندگان است و هم ترویج ایثار و شهادت خواهد بود.
توکلی با بیان این‌که نمایش رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان به مدت یک هفته بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می ‌شود و از تمام هم استانی‌ها دعوت می‌شود که در این برنامه حضور به هم برسانند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که امسال هفته دفاع مقدس با ایام محرم مصادف شده است، تصریح کرد: با توجه به حضور مردم در هیئات مذهبی تصمیم بر این شد که این نمایش یک هفته زودتر برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس که به‌صورت روزشمار هستند هم‌زمان با رژه ۳۱ شهریور به‌طور رسمی آغاز خواهد شد.
captcha