اجرای نمایش «عاشوراییان» طی هفته دفاع مقدس در خرم‌آباد
کد خبر: 3640428
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

اجرای نمایش «عاشوراییان» طی هفته دفاع مقدس در خرم‌آباد

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد از اجرای نمایش رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در خرم‌آباد خبر داد و گفت: در این نمایش ضمن بازسازی عملیات کربلای 4 و برپایی نمایشگاه معبر بصیرت، نمایش غائله خلق عرب، به تصویر کشیدن نحوه شهادت شهید انوشیروان رضایی را نیز خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ماشالله بازگیر، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد در نشست خبری نمایش بزرگ رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان که عصر یک‌شنبه، ۱۹ شهریورماه در محل برگزاری این نمایش برگزار شد، گفت: یکی‌از محورهای اصلی نمایش بزرگ رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان بازسازی عملیات کربلای ۴ است.
وی عنوان کرد: نمایش بزرگ رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان از ۲۳ شهریورماه به مدت یک هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء، واقع در پل آیت‌الله کمالوند، بلوار ۶۰ متری، روبه‌روی کوی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
بازگیر عنوان کرد: این نمایش بزرگ به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و به‌منظور ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار برگزار می‌شود این در حالی‌است که تسطیح زمین و جانمایی مکان برگزاری این نمایش از دو ماه پیش شروع شده است.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با بیان این‌که جانمایی مکان دعوت‌شدگان طوری است که کاملاً مشرف به مکان برگزاری نمایش هستند، عنوان کرد: نمایش بزرگ رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان در چهار قسمت طراحی شده است که قسمت ابتدایی آن نمایشگاه «معبر بصیرت» است این در حالی‌است که بازسازی عملیات کربلای چهار از قسمت‌های مهم این نمایش خواهد بود.
 وی تصریح کرد: در عملیات کربلای چهار ۸۵ گردان نیروی سپاه از دهانه‌ی فاو تا طلائیه حضور داشتند که فقط گردان حضرت ابوالفضل(ع) لرستان توانست پیش‌رو باشد و عامل اصلی موفقیت در کربلای ۴ بود این در حالی‌است که عملیات کربلای چهار زمینه برگزاری عملیات کربلای ۵ بود.
 وی با بیان این‌که در این نمایش چهار گردان عملیات خواهند کرد، عنوان کرد: در عملیات کربلای ۴ یگان‌های عملیات کننده ما مجبور بودند از پنج لایه دشمن عبور کنند.
بازگیر با اشاره به این‌که در این نمایش ۳۰۰ بازیگر حضور دارند، عنوان کرد: اجرای آتش، نورافشانی و درگیری زنده از دیگر قسمت‌های نمایش رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان خواهد بود.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد نمایش غائله خلق عرب در خرمشهر را از دیگر قسمت‌های این نمایش دانست و عنوان کرد: در قائله خلق عرب، سپاه پاسداران لرستان توانست به‌عنوان اولین یگان پایان دهنده غائله خلق عرب باشد.
وی به تصویر کشیدن نحوه شهادت شهید انوشیروان رضایی را از دیگر قسمت‌های این نمایش دانست و خاطرنشان کرد: مهار و نابودی گروه پیش‌رو رژیم عراق در مابین حمیدیه و سوسنگرد توسط پاسداران لرستان از دیگر قسمت‌های است که در این نمایش  اجرا خواهد شد.
بازگیر با بیان این‌که در زمان جنگ هر جا چند رزمنده مخلصانه وارد عمل می‌شدند پیروز میدان بودند، عنوان کرد: نمایش فرهنگی ـ رزمی عاشوراییان راهبردهای عملیاتی رزمندگان لرستان در دفاع مقدس را بیان می‌کند.
بازگیر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را از اهداف برگزاری این نمایش دانست و تصریح کرد: در این نمایش برای حضور ۵ هزار نفر جانمایی طراحی شده است این در حالی‌است که باید نقش زنان در دفاع مقدس نیز پُررنگ‌تر نشان داده شود.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: نمایش بزرگ رزمی ـ فرهنگی عاشوراییان از ۲۳ شهریور ماه به مدت یک هفته و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
captcha