کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه ائمه جماعات استان قم برگزار شد
کد خبر: 3638781
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه ائمه جماعات استان قم برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه ائمه جماعات استان قم با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) ازقم،دومین کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد امروز، 14 شهریور با هدف دانش افزایی ائمه جماعات استان قم و با همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم و سازمان تبلیغات اسلامی در شهر کهک برگزار شد.
این کارگاه با حضور حجت‏الاسلام یحیی کمال، مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و ابوالفضل شریفی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم و هومان نارنجی‏ها همراه بود.
کمال به بحث استفاده کامل از ظرفیت‎های دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم پرداخت و افزود:  از جمله دغدغه های مسئولان دلسوز بویژه مقام معظم رهبری بحث اعتیاد می باشد و پیشگیری از آن کار جهادی می‎طلبد تا منجر به تشکیل نهضت پیشگیری و کاهش و درمان اعتیاد در جامعه گردد.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین به لزوم تدوین درسنامه های آموزشی مرتبط با موضوع آسیب‎های اجتماعی از جمله اعتیاد اشاره کرد و گفت: باید کتاب ها و درسنامه‏هایی را در حوزه آموزش آسیب های اجتماعی برای مبلغان تدوین شود. حتی منبرهایی با این موضوعات تهیه شود تا مطالب مورد نیاز در این بخش ها به دست مخاطبان برسد.
وی افزود: اعتیاد موضوعی است که می تواند زندگی فرد مبتلا، خانواده و عرصه های مختلف جامعه را تحت تأثیر خود قرار بدهد. همچنین اثرات مخرب آن کل جامعه را دچار مشکل می‎نماید به گونه‏ای که می توان گفت اکثر بزهکاری ها به شکلی از مواد مخدر و اعتیاد سرچشمه می گیرند.
در ادامه این دوره، هومان نارنجی ها به توضیح در مورد انواع مواد مخدر موجود در جامعه پرداخت و با دسته بندی کردن این مواد، تأثیرات مخرب آنها را نیز بیان کرد.
captcha