فعالیت 70 سازمان مردم‌نهاد لرستان در حوزه پیشگیری از مواد مخدر
کد خبر: 3638778
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
آقامیرزایی خبر داد:

فعالیت 70 سازمان مردم‌نهاد لرستان در حوزه پیشگیری از مواد مخدر

گروه اجتماعی: دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به فعالیت 70 سازمان مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از موادمخدر در استان، گفت: به‌منظور پیشگیری که از اولویت‌های ماست اقدامات خوبی انجام شده است که از آن جمله آموزش ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد برای ۲۰ هزار نفر از معلمین بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی، دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در مراسم تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان که امروز، 14 شهریورماه در استانداری لرستان برگزار شد با بیان این‌که اولین شرط موفقیت یک مجموعه حوزه پشتیبانی است، گفت: با ورود به ستاد مواد مخدر استان توانستیم بدهی یک میلیارد و800 میلیونی این ستاد را پرداخت کنیم.
وی افزود: در حوزه درمان ستاد ۶۵ مرکز اقامتی میان مدت غیر مجاز داشتیم و در هشت شهرستان مرکز اقامتی میان مدت نداشتیم، آمار معتادین متجاهر مرد یک‌‎هزار و 20  نفر و زنان معتاد متجاهر سرگردان ۲۰۰ نفر بودند.
آقامیرزایی گفت: به‌منظور پیشگیری که از اولویت‌های ماست اقدامات خوبی انجام شده است که از آن جمله آموزش ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد برای ۲۰ هزار نفر از معلمین بوده است.   
دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: همچنین در سال ۹۵ آموزش پیشگیری از اعتیاد به دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در ۱۲ استان کشور داده شد و این درحالی‌است که در ۱۱ استان تنها مرکز استان‌ها پوشش داده شد، اما در لرستان علاوه‌بر مرکز استان در شهرستان‌های دلفان و بروجرد شاهد آموزش‌ها بودیم.
وی تاکید کرد: برای طرح توانمندسازی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم باید اعتبارات تا اواخر شهریورماه جاری پرداخت شود.
دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان یادآور شد: در حوزه مشارکت‌های مردمی در ابتدای آغاز فعالیتم در ستاد پنج سمن داشتیم و امروز ۷۰ سمن در استان داریم که در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر فعالیت می‎کنند.
آقامیرزایی عنوان کرد: در لرستان افراد معتاد بیشتر رغبت دارند به سمت کمپ‌ها بروند و پایش این مراکز و کمپ‌ها چهار برابر سال‌های گذشته انجام شده است.  
دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۶ مرکز هشت‌گانه داریم و در دو سال اخیر ۵۰۰ طرح پاک‌سازی انجام شد.  
آقامیرزایی افزود: تشکیل قرارگاه عملیاتی خاص مبارزه با مواد مخدر و تهیه طرح پاک‌سازی نقاط آلوده که شرح وظیفه ۳۱ دستگاه اجرایی مرتبط مشخص شده است.  
وی با بیان این‌که در استان به تعداد سمن‌ها اعتبارات پرداخت شود، گفت: در مجموع ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار خاص به الیگودرز با یازده طرح اشتغالزایی اختصاص داده شده و در سفر اخیر سردار مویدی به استان ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان مصوبه داشتیم.
captcha