برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه روحانیان مبلغ استان مرکزی
کد خبر: 3636459
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
درودگر خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه روحانیان مبلغ استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از برگزاری کارگاه سه روزه «طلاق، اعتیاد و خشونت خانگی» ویژه روحانیان مبلغ و ائمه جماعات مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگی دادگستری کل استان، کارگاه سه روزه «طلاق، اعتیاد و خشونت خانگی» از امروز، 8 شهریور با حضور 30 مبلغ و ائمه جماعات مساجد استان در دادگستری کل استان برگزار می‌شود. 
حجت‌الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی، در مراسم افتتاحیه این کارگاه که امروز در دادگستری برگزار شد گفت: معاونت پیشگیری و اجتماعی دادگستری پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و خشونت را از دغدغه‌های خود می‌داند. 
وی تصریح کرد: دادگستری از تمام امکانات برای کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج استفاده می‌کند. برای کاهش پرونده‌های ورودی به دادسراها باید بسیجی وار وارد عرصه شویم. 
درودگر اضافه کرد: مساجد کانون تجمع عموم مردم است و اگر روحانیون با آسیب‌های اجتماعی و علل وقوع این آسیب‌ها آشنا شوند می‌توانند این عوامل را به مخاطب که عموم مردم هستند انتقال دهند و نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند. 
وی گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصتی است که می‌توان مردم را با آسیب‌های اجتماعی آشنا و آنان را برای مقابله با عوامل بروز معضلات آماده کرد. عمده‌ترین دلایل کاهش ازدواج بیکاری و مقوله‌های اقتصادی خانواده‌هاست. 
به گزارش ایکنا؛ مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی، نیز در این مراسم اظهار کرد: همایش مبلغین و ائمه جماعات مساجد استان با هدف ارتقای فرهنگ حقوقی قضایی جامعه برگزار می‌شود، در روزهای 8، 11 و 13شهریور با محوریت طلاق، خشونت خانگی و اعتیاد کارگاه آموزشی برپا می‌شود و در نهایت برای شرکت کنندگان گواهی نامه صادر خواهد شد. 
وی اظهار کرد: نگاه مردم به مساجد مثبت و اعتقادی است تمام هدف ما از برگزاری این کارگاه‌ها حفظ بنیان خانواده و کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری است. منشأ بسیاری از مشکلات اعتیاد است و اگر آگاهی مردم نسبت به این معضل اجتماعی را ارتقا دهیم حتما شاهد کاهش ورود پرونده به دادگاه و دادسرا خواهیم بود.
آقاباقری اضافه کرد: مهارت کنترل خشونت می‌تواند به رفع بسیاری از آسیب‌ها و تشکیل پرونده‌های قضایی و حقوقی کمک کند. روحانیون در این کارگاه‌ها با این قبیل مهارت‌ها آشنا و این آگاهی را به سمع و نظر مردم می‌رسانند، چه بسا خشم آنی منجر به قتل و مشکلات پس از آن شده است.
captcha