حل معضل اعتیاد نیازمند ارتقای سطح آگاهی جامعه است
کد خبر: 3636337
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

حل معضل اعتیاد نیازمند ارتقای سطح آگاهی جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه مصرف مواد مخدر امروزه به‌عنوان بحران اساسی بشر شناخته شده است، گفت: حل این معضل نیازمند ارتقای سطح آگاهی جامعه به‌ویژه نسل جدید است.

حجت‌الاسلام صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه مصرف مواد مخدر امروزه به‌عنوان بحران اساسی بشر شناخته شده است اظهار کرد: هم افزایی و همدلی همه دستگاه ها برای مبارزه با این معضل اجتماعی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی پدیده اعتیاد را در به انحراف کشیده شدن شیوه زندگی مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بسیار مؤثر دانست و افزود: برای مبارزه با دسیسه شوم دشمنان در راستای نه گفتن به مواد مخدر نیازمند ارتقاء سطح آگاهی جامعه به‌ویژه نسل جدید است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت بهره گیری از شبکه تبلیغ برای مبارزه با مواد مخدر را از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت برشمرد و تصریح کرد: شبکه تبلیغ اعم از مبلغین، مبلغات، مداحان، مربیان و اساتید قرآنی می تواند در این موضوع مهم و حساس پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام دوستار، با اشاره به اجرای دوره های آموزشی در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت: برگزاری دوره‌ های آموزشی برای اقشار تأثیر گذار با موضوع پیشگیری از اعتیاد، اجرای گفتمان های دانشجویی و دانش آموزی، بهره گیری از فرصت‌ های تبلیغی، معنوی و ظرفیت های منابر و مساجد از مهمترین برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در امر پیشگیری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول سال 96 تعداد 4 کارگاه آموزشی در 4 منطقه آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته شهر رشت برگزار شد.

 

captcha