تشکل‌های دینی روند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند
کد خبر: 3634056
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
مروارید:

تشکل‌های دینی روند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند

گروه اجتماعی: استاندار ایلام با اشاره به فعالیت تشکل‌های دینی و اجتماعی و فرهنگی در استان انسجام آن‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در همایش نقش تشکل‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: 900 هیات مذهبی، 400 تشکل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... و 300 کانون فرهنگی، هنری مسجد در این استان فعال‌اند که تعامل آن‌ها و دوری از موازی کاری و پراکندگی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه مردم باید از حقوق خود مطلع و با وظایفشان آشنا باشند، ادامه داد: مسئولیت‌پذیری افراد زمینه کاهش روی‌آوری آن‌ها به آسیب‌های اجتماعی را منجر می‌شود.
استاندار ایلام  بابیان اینکه دولت تدبیر و امید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام‌های مناسبی انجام داده و امسال نیز اعتبارهای گسترده‌تری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته است افزود: هیات های امنا این اماکن که به‌صورت عمده از افراد مسن استفاده‌شده باید در کنار آن‌ها چند جوان تحصیل‌کرده و فعال نیز وارد کار شوند.
در ادامه سرهنگ «حسن کاظمی» جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی محصول جنگ فرهنگی و نرم دشمنان بوده تا کانون خانواده‌های ایرانی را متزلزل کنند، گفت: در این استان با آسیب‌های مختلف اجتماعی مواجه ایم که یکی از مهم‌ترین علت‌های آن ضعف فرهنگی خانواده‌ها است.
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط مستقیم با جرم بوده و اگرچه جرائم محسوب نشوند ولی بستر وقوع جرم را فراهم می‌کند تصریح کرد: خانواده‌ها نباید تنها از نیروی انتظامی توقع برخورد و مقابله با جرم داشته باشند بلکه خود نیز مسئول بوده و سایر ارگان‌ها باید در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام فعالیت تشکل‌های دینی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و گفت: از طرف دیگر از ظرفیت روحانیان نیز می‌توان در این زمینه استفاده کرد.
کاظمی بر استفاده از ظرفیت خیران امنیت ساز تأکید کرد و گفت: افراد خیر می‌توانند ضمن کمک مالی برای ساخت‌وساز فضاهای انتظامی از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی استفاده کرد.
captcha