گاهی آسیب اجتماعی از نام روستا آغاز می‌شود
کد خبر: 3630963
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
حاج علی بیگی:

گاهی آسیب اجتماعی از نام روستا آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: بخشدار مرکزی اراک گفت: در روستای گاوخانه اراک مشکلات جدی در بحث حاشیه نشینی داریم آسیب گاهی از نام روستا شروع می‌شود حتما نام روستای گاوخانه سابقه تاریخی دارد اما امروز آسیب‌زاست پیشنهاد دادیم نام روستا به مهر دشت تغییر کند و تقاضا داریم فرمانداری این مورد را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عبدالرضا حاج علی بیگی، بخشدار مرکزی شهرستان اراک در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی اراک که امروز، 24 مردادماه در فرمانداری برگزار شد گفت: متاسفانه در روستاهای بزرگی مانند گاوخانه، مرزیجران و حاجی آباد شاهد ناهنجاری هستیم در روستای گاوخانه 170 خانه خارج از طرح هادی احداث شده که ساکنان آن از انشعابات انرژی برخور دار نیستند و آنچه استفاده می‌کنند غیر قانونی است اولین مشکلی این است که این‌  منازل را به عنوان سکونتگاه غیر رسمی می‌شناسند و رسمیت ندارند.
وی ادامه داد: در روستای مرزیجران حدود 70 واحد مسکونی داریم که جزو همین سکونتگاه‌های غیررسمی هستند و مشکلاتی برای بافت بومی ایجاد کرده‌اند برخی از ساکنان این روستا با آسیب‌های جدی اجتماعی درگیر هستند و خانه‌هایی که به پایگاه‌های فساد تبدیل شده‌اند.
بخشدار مرکزی اراک گفت: در حاجی آباد این آسیب‌ها کمتر است که اگر به آن توجه نشود گسترش می‌یابد اما در گاوخانه مشکلات جدی در بحث حاشیه نشینی داریم آسیب گاهی از نام روستا شروع می‌شود حتما نام روستای گاوخانه سابقه تاریخی دارد اما امروز آسیب‌زاست پیشنهاد دادیم نام روستا به مهر دشت تغییر کند و تقاضا داریم فرمانداری این مورد را پیگیری کند. 
وی ادامه داد: علمای دین نیز به نام نیکو تاکید داشتند این تأکید نشان می‌هد نامگذاری در سرنوشت افراد و اماکن تأثیرگذار است بافت بومی گاوخانه تغییر کرده است حدود 5 هزار جمعیت دارد که حدود 3800 نفر آن ثبت شده است می‌طلبد بهزیستی و مرکز بهداشت اراک و سایر دستگاه‌ها که در این امر دخیل هستند عنایت ویژه‌ای به این روستا داشته باشند و پایگاه نیروی انتظامی نیز در این محل مستقر شود کلانتری ویژه روستای مرزیجران نیز باید احداث شود. برخی در این روستا به طور علنی در حوزه مواد مخدر و مسائل غیر اخلاقی فعالیت می‌کنند.
captcha