احساس تعلق اجتماعی جرائم را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3630898
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

احساس تعلق اجتماعی جرائم را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: مهم‌ترین روش‌های کاهش جرایم، تلاش در جهت افزایش احساس تعلق اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، یداله کسایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام امروز در جریان بازدید از مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی ایلام، اظهار کرد: اجرای هدفمند فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی، زندانیان را به انس با مسائل معنوی و مذهبی موجب تاثیر این مهم در کاهش رفتارهای پرخطر و سالم‌سازی شخصیتی زندانیان دارد.
وی از مهم‌ترین روش‌های کاهش جرایم، تلاش در جهت افزایش احساس تعلق اجتماعی دانست و افزود: به همین منظور باید نسبت به افزایش امید و اعتماد اجتماعی اقدام مجدانه و برنامه‌ریزی‌شده انجام داد چراکه مهم‌ترین راه افزایش احساس مسئولیت در افراد، کاهش هنجارشکنی و افزایش ارزش‌گرایی در جامعه و احساس تعلق اجتماعی است.
کسایی با اشاره به آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و سبک زندگی اسلامی، اضافه کرد: داشتن عزت نفس، مهارت‌های بین فردی، برقراری ارتباط مطلوب، تصمیم‌گیری، تعیین هدف، حل مسئله و تعیین و شناسایی ارزش‌های فردی، در پیشگیری و یا کاهش ابتلای افراد به انواع نابهنجاری‌های رفتاری و اختلالات روانی و همچنین افزایش سطح سلامت روان آنان نقش مؤثری دارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام تصریح کرد: آموزش چنین مهارت‌هایی، احساس کفایت، توانایی مؤثر بودن،‌ غلبه کردن بر مشکلات، توانایی برنامه‌ریزی و رفتار هدفمند و متناسب با مشکل را ایجاد می‌کند اما فقدان این مهارت‌ها موجب می‌شود تا فرد در برابر فشارها به رفتارهای غیر مؤثر و ناسازگارانه روی آورد. ایسنا
captcha