برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در فردیس
کد خبر: 3626853
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در فردیس

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از طلاق برای والدین مهدهای این شهرستان خبر داد و گفت: موضوع طلاق با توجه به آماری که فردیس به خود اختصاص داده است، مهم‌ترین آسیب این شهرستان است.

حجت‌الاسلام مهدی احمدوند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز بابیان اینکه کاهش آسیب‌شناسی اجتماعی در سطح شهرستان فردیس در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان قرارگرفته است، اظهار کرد: موضوع طلاق با توجه به آماری که در فردیس به خود اختصاص داده است، مهم‌ترین آسیب این شهرستان به شمار می‌رود.
وی در ادامه افزود: طلاق خود به‌تنهایی یک آسیب است و عوارض ناشی از آن، معضلات این آسیب را دوچندان می‌کند و با توجه به اینکه بیشترین آمار طلاق در سطح استان البرز را شهرستان فردیس به خود اختصاص می‌دهد، می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به این موضوع بیشتر بپردازند.
این مسئول بابیان اینکه مقابله و فرهنگ‌سازی برای کاهش و جلوگیری از آسیب اجتماعی طلاق در اولویت اقدامات اداره تبلیغات اسلامی فردیس قرارگرفته است، افزود: این اداره در نظر دارد در مهدهای کودک تحت نظر اداره تبلیغات اسلامی با همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآنی برای والدین کودکان کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از طلاق برگزار کند.
احمدوند در بخش دیگری اعتیاد را دیگر آسیب مهم اجتماعی در فردیس دانست و بیان کرد: پس از اقدامات لازم برای کاهش طلاق موضوع پیشگیری از اعتیاد در دستور کار این اداره قرار می‌گیرد.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از طلاق برای کارکنان ادارات خبر داد و تأکید کرد: در این کارگاه‌ها برای بازدهی بهتر از مشاوران مجرب بهزیستی و روانشناسان استفاده می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس از برگزاری اتاق فکر در فردیس خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های وزارت کشور، طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در رأس آسیب‌های اجتماعی کشور قرارگرفته است اما هر استان و شهرستان با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهروندان آن آسیب‌های اجتماعی مختص به خود را دارد.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبه تشکیل اتاق فکر یازده نفره به دبیری اداره تبلیغات اسلامی در شورای فرهنگ عمومی، پیگیری این موضوع در دستور کار قرارگرفته است و بناست شناسایی معضلات مهم و راهکار فرهنگ‌سازی، پیشگیری و جلوگیری از معضلات اجتماعی در فردیس به شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ارائه شود.
احمدوند در بخش پایانی سخنان خود پرداختن به موضوع عفاف و حجاب در سطح فردیس را مهم اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه نام شهرستان فردیس به شهر فاطمی شهدای اقتدار مزین شده است، باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی انجام شود که عفاف و حجاب در  مردم این شهرستان نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌ تبلیغات اسلامی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب نیز برنامه‌های فراوانی چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب، تجلیل از دختران برتر قرآنی و غیره را در دستور کار خود دارد.

captcha