ترویج اصول اخلاقی قرآن؛ راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3625558
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
فاضلیان مطرح کرد:

ترویج اصول اخلاقی قرآن؛ راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: ريشه بسیاری از آسيب‌های اجتماعی بی‌توجهی به اصول اخلاقی قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری البرز، 10مرداد در حاشیه افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم که به میزبانی استان البرز در مجموعه رفاهی دشت بهشت برگزار شد، اظهارکرد: همه افرادی که در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند با دعوت قرآن در اینجا حاضر شده‌اند.
وی با بیان اینکه زندان محیط دل‌پسندی نیست، افزود: برخی از افراد به دلیل منافع عمومی و حفظ حقوق شهروندان لازم است در این محیط برای مدتی حضور داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تمامی افرادی که در این مجموعه تحمل کیفر می‌کنند خود را به پروردگار عالمیان نزدیک خواهند کرد.
فاضلیان با اشاره به فعالیت‌های مجموعه سازمان زندان‌های کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط زندان‌ها عملکرد ارزشی در این مجموعه در حال انجام است.
این مسئول به کرامت انسان از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: به افراد بزه‌کار اجازه و فرصت بازگشت به جامعه را خواهیم داد و این فرصت در تمامی زندان‌های کشور فراهم شده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در کشورهای اروپایی در کنترل زندان با معقوله فرهنگ بیگانه هستند، ابرازکرد: در زندان‌های اروپایی مقوله و موضوع شکنجه و اجبار در فضای زندان حاکم است.
به گفته فاضلیان ظرفیت فعالیت فرهنگی در زندان‌های کشور موجود است و می‌توان در این مجموعه جشنواره فرهنگی برگزار کرد.
وی خاطرنشان کرد: کمترین توجه از لحاظ اعتباری به زندان‌های کشور شده است چرا که برخی باور دارند با توسعه زندان‌ها بزه‌کاری توسعه پیدا می‌کند و به همین دلیل زیرساخت زندان‌های کشو توسعه پیدا نکرده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: مشکلات زیرساختی موجب نشده است که در مجموعه زندان‌ها از مسأله مهم اصلاح و تربیت جا بمانیم.
وی با بیان اینکه قرآن کریم، کتاب هدایت مسلمانان است گفت: درمان همه دردها و آسیب‌ها قرآن‌کریم است و به این وسیله می‌توانیم به زندگی سعادت‌مند دست پیدا کنیم.

captcha