گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان؛ گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی توسط جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3624921
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان؛ گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی توسط جهاد دانشگاهی

گروه اقتصاد: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با افزایش تکنولوژی‌های بومی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در به‌کارگیری جوانان و رونق تولید و اشتغال تأثیرگذار باشد.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و به واسطه آن و اهداف تعریف شده برای این نهاد، جامعه و آحاد مردم انتظاراتی از آن دارند.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در بخش عمل موفق بوده و در قالب کارهای علمی هم در تولید علم و هم در مصرف آن فعال بوده که نمونه آن پژوهشکده رویان است.
وی از موفقیت پژوهشکده رویان یاد کرد و گفت: تحقیق و پژوهش بر روی سلول‌های بنیادی و تأثیر آن در درمان بیماری‌ها از مهمترین یافته‌های جهاددانشگاهی در زمینه علمی- پژوهشی بوده است.
وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه امروز مقام معظم رهبری و مسئولان جامعه اشتغال جوانان و اشتغالزایی در کشور است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در زمینه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی که یک زنجیره بهم پیوسته هستند، موثر باشد.
بهرام‌نیا عنوان کرد: با افزایش تکنولوژی‌های بومی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در به‌کارگیری جوانان و رونق تولید و اشتغال تأثیرگذار بود.
وی با تأکید بر اینکه باید با نگاه به درون و تکنولوژی‌های بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم، اظهار کرد: در واقع اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای شرایط بحرانی است تا زمانی‌که با توجه به شرایط جهانی تحت فشار بودیم، بتوانیم بر روی پای خود بایستیم.
بهرام‌نیا با بیان اینکه دانشگاه‌ها عامل توسعه کشور هستند، تصریح کرد: از آنجا که علم همراه با فرهنگ مفید است بنابراین جهاددانشگاهی باید در زمینه فرهنگی بیشتر کار کند که اگر اینگونه باشد تولید سازندگی رخ می‌دهد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی «نوآوری» بوده که حلقه مفقوده است و جهاددانشگاهی می‌تواند به خوبی در تحقق این امر اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه دولت باید از نظر مالی و امکانات به جهاددانشگاهی کمک کند، یادآور شد: در صورت حمایت از این نهاد می‌توان آن را در راستای رسیدن به اهداف اصلی‌اش کمک کرد.
captcha