حفظ ارزش‌های دفاع مقدس؛ حفظ ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 3623666
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس؛ حفظ ارزش‌های اسلامی است

گروه فرهنگی: امام جمعه کرج گفت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ضامن حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه، پنجم مرداد در آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی(باغ موزه) دفاع مقدس استان البرز با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، اظهارکرد: در طول تاریخ انسان‌های بسیاری در مسیر دفاع از کشورشان کشته شدند که نام تعدادی در تاریخ ثبت و عده زیادی نامی از آن‌ها برده نشده، ولی عملشان ناشی از عقیده‌شان بود که ارزشمند شد و کرامت شد.
وی ادامه داد: اسلام به یک گروه خاص مربوط نیست و جهان شمول است و همه را در بر می‌گیرد و جهان‌بینی اسلامی مرز ندارد و هر مسلمانی از مسلمان دیگر دفاع می‌کند.
امام جمعه کرج گفت: وطن مسلمان مجموعه جهان اسلام و این تفکری جهانی است، به همین جهت است که ما از تمام مسلمانان از جمله مسلمان یمن، عراق و سوریه دفاع می‌کنیم.
این مسئول بیان کرد: اکنون رگه‌هایی در سخنان بعضی افراد دیده می‌شود که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از وطن، خاک و نفت رفتند در حالیکه هدف دفاع از ارزش‌ها و بنیان‌های اسلام بود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه شهادت و شهادت‌طلبی در جهان اسلام زنده است، گفت: موزه‌های جنگ در دیگر کشورها المان‌هایی دارد که بازدیدکنندگان نفرت از جنگ را در دل داشته باشند، پارک در لاتین به معنای توقف است، ولی در اسلام چیزی به معنای توقف نداریم و در این مرکز فرهنگی باید هر شخصی پس از بازدید حالت احیا در او به وجود آید و روحیه‌های متعالی اسلامی در او زنده شود.
وی با تاکید بر اینکه رشد همه جانبه کشور در دوران دفاع به وجود آمد و صدور ارزش‌های اسلامی در او دیده شد، ابرازکرد: دفاع مقدس با مجموعه‌های خارج از ایران فرق می‌کند، زیرا جنگ ما جنگ حق و دفاع از اسلام بود نه دفاع از بعضی از عناصر و تمام عناصر در این مجموعه باید پویایی داشته باشند.
حسینی همدانی افزود: همچنین معماری اسلامی در این مجموعه دیده شود تا به نسل بعدی هم انتقال داده شود و ارزش ها به خوبی صورت گیرد.

captcha