امام صادق (ع) بیشترین حق را بر گردن شیعیان دارند
کد خبر: 3620785
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

امام صادق (ع) بیشترین حق را بر گردن شیعیان دارند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل با بیان اینکه امام صادق (ع) بیشترین حق را بر گردن شیعیان دارند، گفت: ایشان علاوه بر این که از کمترین فرصت ها برای آموزش مردم بهره می گرفت در بعد سیاسی نیز رابطه حکومت و مردم را به خوبی تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت ‌الاسلام سید رحمت کیائی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل به کرامات و فضایل امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) به‌عنوان پایه گذار مذهب جعفری و نوشتن ادعیه، روایات و احادیث مختلف و با تربیت بیش از چهار هزار شاگرد نقش مهمی در ترویج و تقویت دین مبین اسلام دارند.

وی گفت: اغلب احادیثی که امروز در اختیار ما قرار دارد از امام جعفر صادق (ع) نقل شده و منبع عظیمی از احکام فقهی ما از این احادیث استنباط می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل تصریح کرد: در دوره امامت امام صادق (ع)، مسلمانان بیشتر از گذشته به علم و دانش روی آوردند و در بیشتر شهرهای قلمرو اسلام به‌ ویژه در مدینه، مکه، کوفه، بصره مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر واز رونق خاصی برخوردار شد.

این مسئول فرهنگی در پایان با بیان این مطلب که امام صادق (ع) بیشترین حق را بر گردن شیعیان دارند، خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر این که از کمترین فرصت ها برای آموزش مردم بهره می گرفت در بعد سیاسی نیز رابطه حکومت و مردم را به خوبی تبیین کرد.

 

 

captcha