برگزاری کارگاه آموزشی «نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان» در کرمانشاه
کد خبر: 3619035
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

برگزاری کارگاه آموزشی «نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان» در کرمانشاه

گروه اجتماعی: کارگاه آموزشی با عنوان نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان به‌همت مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی ـ دانشجویی و همکاری ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، صبح امروز کارگاه آموزشی با عنوان نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان در محل مجتمع بوستان باحضور جعفر همتی، مشاور عالی استاندار، حجت‌الاسلام علی مولوی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد افشار، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و 200 نفر از دبیران اقامه نماز ادارات و سازمان‌های دولتی استان و رابطین فرهنگی و رابطین نماز و ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی مولوی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه گفت: در بیش از 90 آیه از قرآن کریم به نماز و اهمیت آن اشاره شده است.
وی افزود: اگر توجه کنیم هیچ یکی از موضوعات به‌ اندازه نماز در قرآن مورد تأکید قرار نگرفته است.
حجت‌الاسلام مولوی تصریح کرد: پس از موضوع توحید نماز قرار دارد و این امر نشان از اهمیت این فریضه بزرگ است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: سلامتی در زمره بالاترین نعمت‌ها است و سلامت روان از مقوله‌هایی است که توجه به آن از بدو تولد حائز اهمیت است.
وی گفت: اعتقادات دینی در ارتباط مستقیم با سلامت روانی قرار دارد و مکانیزم انطباقی را افزایش می‌دهد و موجب بهبود ناراحتی‌های ناشی از رویدادهای ضربه‌ای را تسریع می‌کند.
حجت‌الاسلام مولوی افزود: انسان به آرامش و سلامتی روانی نیاز دارند چراکه در سایه آرامش می‌تواند به رشد و کمال، اهداف عالی و سجایای اخلاقی برسد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه اظهار کرد: آرامش روانی و عاطفی مهم‌ترین نیاز روزافزون همه انسان‌ها در گستره جهان است زیرا غالب افراد در دنیای امروز به‌ویژه در غرب از ناامنی روانی، اضطراب و افسردگی رنج می‌برند و اگر انسان در پی‌درمان واقعی خود است باید خود فریبی نکرده و در پی راه‌حل‌های بیهوده نباشد.
وی افزود: امروز مشکلات ناشی از آسیب‌های روانی فراگیر شده و بشر تا به امروز هرگز به این میزان از اختلالات روانی رنج نبرده است و آسیب‌های روانی مخصوص به یک قشر خاص نبوده و تمام طبقات جامعه را شامل می‌شود.
حجت‌الاسلام مولودی گفت: هیچ انسانی از آسیب‌ فشارهای روانی و اجتماعی مصون نیست و این خطر همگان خصوصاً جوانان را تهدید می‌کند.
دبیر ستاد نماز استان کرمانشاه تأکید کرد: یکی از راه‌کارهای مهم تأمین بهداشت و سلامت روان در جوانان ترغیب و تشویق آن‌ها به انجام فرایض دینی و نماز است.
captcha