مسلمانی که جنایت می‌کند، از دایره اسلام خارج است
کد خبر: 3618832
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

مسلمانی که جنایت می‌کند، از دایره اسلام خارج است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مسلمانی که جنایت می‌کند، از دایره اسلام خارج است؛ چگونه کسی پیرو رسول خداست، اما مرتکب قتل ناحق می‌شود، فرزندان کوچک و یا پیرمردان را گروگان می‌گیرد تا کسب درآمد کند؛ چنین کسانی نمی‌توانند دیندار باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 23 تیرماه، گفت: الله تبارک و تعالی در آیه 208 سوره بقره می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ»، ای کسانی که ایمان آورده‌اید، همگی در تسلیم و طاعت درآیید و پیروی از گام‌های شیطان نکنید، «إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ»، چون شیطان دشمن آشکار شما است.
وی اظهار کرد: خداوند در این آیه، از همه مردم می‌خواهد تا به دین اسلام وارد شوند، پیرو خدا باشند و شیطان را تبعیت نکنند؛ اما باید توجه داشت که اسلام تنها نماز و روزه نیست، هر لحظه ممکن است انسان گرفتار دام شیطان شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: نماز، زکات، روزه، حج، همه از اعمال بزرگ هستند که اجر فراوانی دارند، اما یک مؤمن، باید تمام ابعاد زندگی‌اش اسلامی باشد؛ کسی که نماز می‌خواند، اما حق‌الناس را رعایت نمی‌کند، برایش سودی نخواهد داشت.
وی بیان کرد: کسی که اهل عبادت است، اما به پدر و مادرش احترام نمی‌گذارد، حقوق مردم را پایمال می‌کند و یا کسی را شریک خدا بداند، مسلمان نیست؛ یک مسلمان باید در همه ابعاد زندگی، رفتارش بیانگر مسلمان بودنش باشد.
مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه متأسفانه برخی خود را مسلمان می‌دانند اما مرتکب قتل می‌شوند، افزود: بعد از کفر و شرک‌، بزرگترین گناه، قتل ناحق است. انسانی که نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد و به حج هم می‌رود، اما مرتکب قتل می‌شود هرگز نمی‌تواند یک مسلمان واقعی باشد.
وی ادامه داد: مسلمانی که جنایت می‌کند، از دایره اسلام خارج است؛ چگونه کسی پیرو رسول خداست، اما مرتکب قتل ناحق می‌شود، فرزندان کوچک و یا پیرمردان را گروگان می‌گیرد تا کسب درآمد کند؛ چنین کسانی نمی‌توانند مسلمان باشند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان به معضل بزرگ اعتیاد در استان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد بنده این است که تمام معتادان جمع‌آوری شوند و نهادهای ذیربط با احداث کمپ‌های ترک اعتیاد در سراسر کشور، این افراد را ترک داده و سپس برای آنان شغل ایجاد کنند؛ در این زمینه از خیّرین هم یاری گرفته شود.
captcha