ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر؛ دغدغه مسئولان
کد خبر: 3617874
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر؛ دغدغه مسئولان

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر در سایه تعالیم دینی از دغدغه‌های مهم مسئولان است.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی اظهار کرد: ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر در سایه تعالیم دینی یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم که باورهای دینی نقش کنترل کننده‌ای در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی دارد.
حجت‌الاسلام لطفیان افزود: برای مساجد و هیئات مذهبی نیز برنامه‌ریزی در خصوص کاهش این معضلات در سطح جامعه انجام و خوشبختانه گام‌های موثری نیز برداشته شده است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: برای هماهنگ‌سازی برنامه‌ها در حوزه مساجد و هیئات مذهبی نیز همایش‌هایی از سوی سازمان تبلیغات در کشور و استان به منظور ارائه محتوای فکری برای اقشار تأثیرگذار در 5 سال اخیر برگزار شده است.
وی افزود: در این همایش‌ها راهکارهای دینی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ویژه مبلغان، مبلغات و مداحان ارائه می‌شود.
لطفیان با بیان اینکه بیشتر مرزهای بخش شرقی توسط مرزبانان اهل‌سنت نگهبانی می‌شود، اظهار کرد: ارائه دیدگاه‌های فقهی علمای اهل‌سنت در خصوص ممنوع بودن معامله، ترانزیت و هر نوع همکاری در خصوص قاچاق و توزیع مواد مخدر نیز در کاهش معضلات ناشی از این بلای خانمان‌سوز نقش به‌سزایی دارد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هماهنگ شدن نگاه فقهی عالمان دینی با نگاه اجتماعی باعث ایجاد نتیجه مطلوبی خواهد شد، ادامه داد: باور افراد به حرمت خرید و فروش این مواد افیونی مانع خوبی برای ورود مواد مخدر به کشورمان است.
وی افزود: طرح اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با نگاه مسجد محوری در تابستان امسال ویژه کل اقشار با نگاه به افراد آسیب دیده از این معضل اجتماعی در حال برگزاری است.
کاظمیان گفت: در حاشیه شهر این معضل بیشتر از سایر مناطق دیده می‌شود.
captcha