ساخت فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی تنها معطوف به رسانه نیست
کد خبر: 3617410
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

ساخت فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی تنها معطوف به رسانه نیست

گروه فرهنگی: معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ساخت فیلم با موضوع آسیب اجتماعی تنها معطوف به رسانه نیست، چراکه نیاز به تأمین بودجه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مسعود هنربخش، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، ظهر امروز ۱۹ تیرماه، در نشست خبری ساخت فیلم کوتاه با مضمون آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، در خصوص ساخت فیلم کوتاه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از فعالیت‌های خوبی که اداره کل بهزیستی با انجمن سینمای جوان انجام داد، طراحی و ساخت فیلم‌های کوتاه با مضامین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: کار خوبی که در دولت شکل گرفته است نگاه دولت به اقدامات پیشگیرانه و تأمین بودجه و سرمایه‌گذاری در این بخش است. 
ساخت فیلم با موضوع آسیب اجتماعی تنها معطوف رسانه نیست
هنربخش گفت: کار هر مدیر نیست که بخواهد در حوزه اقدامات پیشگیرانه سرمایه‌گذاری کند، آن هم به چند دلیل، اول اینکه این اقدامات خیلی دیربازده است و مدیرانی که استراتژیک نیستند خیلی علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارند و دوم آنکه در گسترش اقدامات پیشگیرانه باید مردم را متوجه این امر کرد و این کار با کمک رسانه‌ها، سینما و تلویزیون امکا‌ن‌پذیر نخواهد بود لذا ساخت فیلم‌هایی با این مضامین نیاز به تأمین بودجه دارد.
وی ابراز کرد: پیشگیری ریشه کهن دارد ولی نهال آن نو است، همان طور که در آموزه‌‌های دینی پیشگیری بر درمان مقدم شده است اما هنوز در فرهنگ مردم جامعه نهادینه نشده. لذا بر‌آن شدیم تا از طریق سینما و رسانه در گسترش این پیشگیری با موضوعاتی از جمله فضای مجازی، فرهنگ مشاوره پیش از ازدواج، پیشگیری از طلاق، پیشگیری از اعتیاد و... اقداماتی را انجام دهیم.
captcha