اعتیاد به‌عنوان یک ضدارزش در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3616654
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
عبدالهی:

اعتیاد به‌عنوان یک ضدارزش در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی: فرماندار خرم‎آباد با بیان این‌که اعتیاد یک پدیده اجتماعی واگیر است، گفت: ایجاد اختلالات ناهنجار، نابرابری‌های اجتماعی و اختلالاتی که در روابط به‌وجود می‌آورد از آثار اعتیاد هستند؛ لذا اعتیاد باید به‌عنوان یک ضد ارزش در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اسد عبداللهی، فرماندار خرم‌آباد، در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که عصر شنبه، ۱۷ تیرماه در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: پدیده مواد مخدر موردی است که ذاتاً وجود نداشته است و انسان آن‌را به‌وجود آورده است؛ لذا به آن پدیده گفته می‌شود.
وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مراحل آن افزود: نخستین مورد مبارزه با مواد مخدر عواملی هستند که باعث اعتیاد می‌شوند و مورد دوم وضعیتی است که قاچاق و اعتیاد به‌وجود می‌آورد و تأثیری که بر جامعه دارد باید بررسی شود.
عبدالهی با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش مبارزه با مواد مخدر بسیار موفق عمل کرده است، عنوان کرد: سازمان‌های جهانی از عملکرد ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر تشکر کرده‌اند.
فرماندار خرم‌آباد با بیان این‌که بخش دیگری از مبارزه با مواد مخدر، معتادین هستند، اضافه کرد: در هر جامعه‌ای نرخ معتادین استاندارد خاصی دارد اما مبارزه با اعتیاد تنها توسط حاکمیت انجام نمی‌شود و با همت مردم می‌توان با آن مبارزه کرد.
وی با بیان این‌که اعتیاد یک پدیده اجتماعی واگیر است، ادامه داد: همه باید در راه مبارزه با اعتیاد همکاری کنند و به این باور برسیم که مصرف مواد مخدر برای جامعه مضر است.
عبدالهی در خصوص آثار اعتیاد به مواد مخدر گفت: ایجاد اختلالات ناهنجار، نابرابری‌های اجتماعی و اختلالاتی که در روابط به‌وجود می‌آورد از آثار اعتیاد هستند؛ لذا اعتیاد باید به‌عنوان یک ضد ارزش در جامعه نهادینه شود.
captcha