لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برای مقابله با اعتیاد
کد خبر: 3616424
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برای مقابله با اعتیاد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی زهک با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر تنها وظيفه يک نهاد يا ستاد خاص نیست، اظهار کرد: بايد بتوانيم در اين حوزه از ظرفيت‌های مختلف تبليغی و فرهنگی برای مقابله با اين پديده شوم استفاده کنيم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفتمان دینی با موضوع نقش نهادهای فرهنگی و مذهبی در مبارزه با اعتیاد، صبح امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید جامعی در شهرستان زهک برگزار شد.
حجت‌الاسلام جامعی در این نشست بیان کرد: اعتیاد پدیده‌ای شوم است که بنیان خانواده و به دنبال آن، بنیان جامعه را متزلزل می‌کند، لذا مبارزه با این بلای خانمان‌سوز، نیاز به عزمی راسخ و همگانی دارد.
وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها از نظر جسمی، فرد را دچار مشکلات فراوانی می‌کند، باعث ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی گسترده‌ای نیز می‌شود؛ آمار بالای تکدی‌گری، جنایت و سرقت در میان مبتلایان به اعتیاد، بیان کننده این واقعیت تلخ است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زهک اظهار کرد: خداوند در آیه 195 سوره بقره می‌فرماید «‌لا تُلْقُوا بِأَيْديکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ»، ‌خود را به دست خود به هلاکت نیندازید؛ اعتیاد نیز پدیده‌ای است که انسان به دست خود، خودش را تا مرز نابودی می‌برد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی، از جمله ظرفیت بزرگ روحانیون مستقر و مبلغان اعزامی باید تلاش کنند تا در جلسات مختلف، مضرات اعتیاد و آثار زیانباری که در فرد، خانواده و جامعه دارد، بیان کنند.
جامعی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر تنها وظيفه يک ارگان يا ستاد خاص نیست، اظهار کرد: بايد بتوانيم در اين حوزه از ظرفيت‌های مختلف تبليغی و فرهنگی برای مقابله با اين پديده شوم استفاده کنيم.
captcha